سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد تدابير امنيتي در پايتخت تاجيکستان

جو شديد امنيتي براي مقابله با تهديد احتمالي اعضاي گروه موسوم به "حرکت اسلامي ازبکستان" و "القاعده" در دوشنبه پايتخت تاجيکستان برقرار شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ ماموران امنيتي تاجيکستان از ساعت 21 با حضور گسترده در خيابان هاي شهر رفت و آمدهاي خودروها و افراد را کنترل مي کنند.
شنيده شده است بيش از 3 هزار نفر از افراد القاعده و حرکت اسلامي ازبکستان پس از آموزش در وزيرستان جنوبي پاکستان در نزديک مرز تاجيکستان در ولايت بدخشان مستقر شده اند.
زمزمه هايي نيز وجود دارد که رهبر حرکت اسلامي ازبکستان به اعضاي خود دستور داده است  فعاليت خود را در کشورهاي آسياي مرکزي بيشتر و از تاجيکستان به عنوان دروازه ورود به اين کشورها استفاده کنند.
اعزام هفته گذشته نيروهاي ارتش تاجيکستان به ولايت بدخشان شايد به موضوع ورود اعضاي حرکت اسلامي و القاعده به مرزهاي مشترک اين کشور با افغانستان ربط داشته باشد.
نهادهاي امنيتي تاجيکستان ژانويه امسال يک گروه از اعضاي حرکت اسلامي ازبکستان را که به شهر خجند در ولايت سغد اين کشور وارد شده بودند، شناسايي و 9 نفر را بازداشت کردند و يک نفر نيز در پي درگيري خودش را با نارنجک منفجر کرد.
رمضان رحيم اف وزير کشور تاجيکستان پس از اين رويداد گفته بود بيش از 100 نفر از اعضاي حرکت اسلامي ازبکستان با هدف بي ثبات کردن تاجيکستان وارد اين کشور شدند.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.