سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد آفريقاي جنوبي از آمريكا و اتحاديه اروپا بدليل اعمال تحريم‌ها عليه ايران

دولت آفريقاي جنوبي از وضع و اعمال تحريم هاي ضد ايراني از سوي دولت آمريكا و كشورهاي اروپايي عضو اتحاديه اروپا عليه صنعت نفت كشورمان به شدت انتقاد كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، "اليزابت ديپو پترز" وزير انرژي دولت آفريقاي جنوبي كه براي شركت در نشست مرتبط با "انرژي پاك"كه با حضور وزراي كشورهاي مختلف برگزار مي شود  در هند به سر مي برد با انتقاد از اقدامات اتخاذ شده ضد ايراني از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا اظهار داشت كه با چنين تصميمات "كشورهاي فقير فقيرتر مي شوند" چرا كه جايگزيني براي نفت ايران وجود ندارد و كشورهاي آفريقايي مجبور به واردات نفت از ايران هستند. 

وي همچنين در اين باره افزوده است "زماني كه چنين تصميماتي اتخاذ مي شوند در سطوح دوجانبه و چندجانبه تاثيرات جدي ژئوپوليتيك خود را برجاي خواهند گذاشت و تبعات منفي اي خواهند داشت. ما بشدت به انرژي نيازمنديم."

وي همچنين افزوده است "زماني كه چنين تصميماتي از سوي قدرتهاي غربي اتخاذ مي شود آنان بايستي تبعات اين تصميمات بر سطح ژئوپوليتيك را نيز در نظر گيرند. آنان تاثيرات منفي چنين تصميماتي بر ساير كشورها از جمله آفريقاي جنوبي را مورد ارزيابي قرار نداده اند." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.