سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تشریح فعاليت هاي کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین استان

بانک اطلاعاتي تخصصی زمین لرزه های ثبت شده در استان خراسان رضوي توسط کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین خراسان رضوي در دست تهيه مي باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهندس محمدرضا قلندر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوي گفت: ارتقای سطح ایمنی ساختمان ها، بهبود انعطاف پذیری فضاهای شهری و روستایی در مقابله با آثار زلزله، توسعه و بهبود روش های اجرایی و تلاش برای کاهش آسیب های ناشی از زلزله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین در استان با مديريت اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت ساختمان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از جمله پژوهشگاه زلزله شناسی و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و اساتید دانشگاه ها نیز در این جلسات حضور دارند.

مهندس قلندر اظهار داشت: مطالعات ریز پهنه بندی شهرستان مشهد و 17 شهرستان، طرح مطالعاتی فرونشست دشت مشهد، نصب دستگاههای شتاب نگار و توسعه شتاب نگاشت ها از طرح های تصویب شده در این کارگروه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: افزایش دستگاه های لرزه نگاری شبکه لرزه نگاری ، طرح مطالعاتی شناسایی حریم گسل شمال و جنوب مشهد، بروز كردن اطلاعات ژئوتكنيكي شهر مشهد و تهيه بانك اطلاعات تخصصي زمين لرزه هاي ثبت شده در شبكه باند پهن لرزه نگاري نیز از مصوبات جلسات کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین بوده است.

وي ادامه داد: به منظور جابجايي دستگاه هاي شتاب نگار از داخل ساختمان ها به فضاي باز براي جلوگيري از آسيب ديدن در هنگام بروز سوانح در سال گذشته براي 42 ايستگاه سكوي بتني اجرا و اتاقك آنها نصب شده است.

مهندس قلندر هدایت و نظارت بر روند پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه های کاربردی مصوب کارگروه در زمینه استانداردهای ایمنی در كليه مراحل چهارگانه چرخه مديريت بحران را از اهم وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: همچنين برنامه ریزی دوره های بازآموزی مدیران و جامعه مهندسان استان، کارشناسان و متخصصان برنامه ریزی و حمایت از سمینارها و کارگاه های علمی و فنی مرتبط از دیگر وظایف مصوب این کارگروه در استان است.

وی راهبري تهيه برنامه جامع پژوهشي و مطالعاتي با تأكيد بر جنبه هاي كاربردي در راستاي كاهش خطر پذيري زلزله و زمين لغزش، راهبري تهيه وتدوين و بروز رساني استانداردها، ضوابط، مقررات و دستورالعمل هاي ساخت وساز، تدوين، تكميل، اصلاح و به روز رساني قوانين و مقررات مربوط به اهداف كارگروه از قبيل سبك سازي، مقاوم سازي و صنعتي سازي و حمايت از ايجاد و توسعه مراكز پايش مداوم زلزله را از ديگر اقدامات اين كارگروه برشمرد.

مهندس قلندر افزود: همچنين زمين لغزش و پيش نشانگر، راهبري ترويج استفاده از فن آوري ها و دستاوردهاي علمي نوين در كليه مراحل مرتبط با خطر زلزله و زمين لغزش، تدوين برنامه هاي تشويقي و ترغيبي مقاوم سازي و همچنين ساخت وساز مقاوم، حمايت علمي، نصب و راه اندازي از احداث شبكه هاي لرزه نگاري و شتاب نگاري محلي موقت با هدف ثبت اطلاعات پس لرزه ها، زمينه سازي براي حضور ناظران معتمد و آموزش ديده براي تضمين اجراي مقررات، ضوابط و استانداردها از جمله وظايف كارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لايه هاي زمين است/س  


برچسب ها: قائم ، مقام ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.