سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري اولين سمينار منطقه آبشار شوي در دزفول

اولين سمينار منطقه آبشار شوي در اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محيط زيست ،اين مراسم با حضور مدير كل حفاظت محيط زيست استان،فرماندار شهرستان و رييس دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول برگزار شد.
مهندس احمدرضا لاهيجان زاده ضمن تقدير از برگزاركنندگان اين سمينار از پيگيري هاي سازمان حفاظت محيط زيست جهت ثبت آبشار شوي به عنوان يك اثر طبيعي ملي در استان خبر داد و گفت تمامي كارها جهت ثبت اين اثر انجام شده است  بزودي اين آبشار اثرطبيعي ملي اعلام خواهد شد.ايشان در بخش ديگري از سخنان خود به توانمندي هاي شهرستان دزفول اشاره  كرد و گفت در بحث توسعه شهرستان بايد به توانمندي هايي چون كشاورزي و گردشگري كه زير ساختهاي آن در اين شهرستان فراهم است بيشتر توجه گردد. وي از طبيعت گردي بعنوان يك رفتار مسئولانه نام برد و گفت هر يك از ما در قبال طبيعت مسئول هستيم و بايد در حفظ آن نيز كوشا باشيم.ايشان در بخش پاياني سخنان خود به توانمندي هاي زيستگاهي آبشار شوي اشاره و افزودند اين زيستگاه جز داشتن چشم اندازي زيبا ، محل سكونت گونه نادر سمندر امپراتور(لرستاني) بوده كه جزء گونه هاي منحصر بفرد است و حفاظت از آن در برنامه هاي اولويت دار اين سازمان قرار دارد.
لازم بذكر است در اين جلسه جناب آقاي احساني فرماندار شهرستان دزفول از وجود آبشار شوي به عنوان نعمتي براي مردم اين شهرستان ياد كردند و گفتند اگر ما قدر اين نعمت را ندانيم باعث مي شود تا ديگران آن را از دست ما بگيرند و برگزاري اين گونه سمينارها را گامي مهم در معرفي اين آبشار به همه هموطنان و مردم جهان دانست.
دكتر آخوند علي رييس دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول نيز از آبشار شوي به عنوان تعديل كننده دما كه باعث ايجاد زيستگاههاي مناسب براي گونه هاي گياهي و جانوري منحصر بفرد است ياد نمود و وجود گونه سمندر لرستاني در اين منطقه را از همين دلايل دانست./ف
برچسب ها: سمینار ، آبشار ، دزفول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۴:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
مسير جاده ابشار درست شود استفاه بهينه ميشود از طبيعت ابشار