سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

توكل بر خدا ، برنامه ، وقت گذاري و نظارت شرايط تحقق حماسه اقتصادي در کشورمان است

استاندار آذربايجان غربي در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري ، توكل به خداوند و تدبير و برنامه ريزي درست و مناسب را به عنوان دو عامل اساسي در فعاليت هاي مختلف مهم دانست و گفت: علاوه بر اين كه ما بايد در فعاليت هاي مختلف توكل بر خدا و برنامه ريزي مدبرانه را مد توجه خود قرار دهيم بايد با وقت گذاري بيش از پيش و نظارت و ارزيابي فعاليت هاي مختلف زمينه را براي خلق كارهاي بزرگ و حماسي فراهم كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، مقام عالي استان در جلسه بيش از 3 ساعته شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كه با حضور معاونين استاندار و مديران ارشد استان در سالن شماره يك استانداري ترتيب يافت با اشاره به لزوم ارائه راهكارهاي جديد براي ايجاد حماسه اقتصادي در استان افزود: خلق حماسه و ايجاد آن دو شرط اساسي يعني برنامه ريزي مناسب و وجود افراد فاخر براي اجرايي كردن برنامه ها را مي طلبد كه دستگاههاي اجرايي استان بايد مد نظر خود قرار دهند.

جلال زاده با اشاره به الگوي پيشرفت اسلامي ايراني كه از سوي مقام معظم رهبري طرح شده است خاطر نشان نمود: مقام معظم رهبري در الگوي پيشرفت اسلامي ايراني همواره تفكر و تامل را محور برنامه ها و حركت هاي مختلف مي دانند و دستگاههاي مختلف اجرايي اين موضوع مهم را نبايد در فعاليت هاي خود از ياد ببرند.

وي ارائه برآيند تعاملات و تفكرات مختلف در زمينه هاي مختلف اقتصادي و عمراني جهت ايجاد حماسه اقتصادي در استان را مهم ارزيابي نمود و افزود: من منتظر تفكرات و اتفاقات جديد و مدبرانه در استان هستم و بايد مديران دستگاههاي اجرايي با تامل و تدبير راهكارهاي جديد را شناسايي كنند.

تشكيل كارگروه توسعه معدن در استان

استاندار آذربايجان غربي در ادامه با اشاره به اين كه در سال جاري نيز كارگروه توسعه كشاورزي همچنان به فعاليت خود ادامه خواهد داد گفت: تشكيل كارگروه توسعه معدن در استان كه يكي از ابتكارات دولت دهم مي باشد را نيز در آذربايجان غربي داريم و باتوجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي مختلف استان تشكيل اين دو كارگروه مي تواند زمينه ساز پيشرفت هاي مختلف اقتصادي در استان باشد.

مقام عالي استان ادامه داد: بايد در كنار فعاليت هاي مختلف عمراني، موضوع مساكن مهر استان را نيز تا نيمه سال جاري به اتمام برسانيم چرا كه ما در سال گذشته اعتبارات خوبي را به اين حوزه اختصاص داده ايم.

الگو قرار دادن عملكرد مقام معظم رهبري در فعاليت هاي مختلف

وي الگو قرار دادن عملكرد مقام معظم رهبري در موضوعات گوناگون را يك مسئله مهم و اساسي عنوان و تصريح نمود: عملكرد مقام معظم رهبري به عنوان رهبر جامعه اسلامي بايد مورد توجه تمامي مديران دستگاههاي اجرايي استان قرار گيرد چرا كه در اين صورت است كه ما مي توانيم كارها و فعاليت هاي مختلف خود را بهتر و درست تر مديريت كنيم.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصي در فعاليت هاي مختلف اقتصادي و عمراني استان افزود: بايد زمينه را براي ورود بخش خصوصي در فعاليت هاي مختلف فراهم كنيم.

لزوم ورود دانشگاهها و مراكز بزرگ علمي در مباحث مختلف اقتصادي استان

مقام عالي استان ورود دانشگاههاي استان را به عنوان مراكز بزرگ علمي و تحقيقاتي به مباحث مختلف اقتصادي موثر دانست و گفت: دانشگاهها بايد روش راه براي دستگاههاي اجرايي استان ارائه كنند تا دستگاهها نيز با استفاده از اين راهكارها حلقه هاي مفقوده اقتصادي را بيش از پيش شناسايي نمايند.

لزوم انعكاس درست و هنرمندانه فعاليت هاي انجام شده توسط رسانه هاي گروهي

جلال زاده با اشاره به لزوم انعكاس درست و هنرمندانه عملكرد دستگاههاي مختلف اجرايي استان افزود: رسانه هاي مختلف گروهي از جمله رسانه ملي بايد با انعكاس هنرمندانه فعاليت هاي انجام شده در بخش هاي مختلف اقتصادي و عمراني مردم را از اين عملكرد ها آگاه سازند چرا كه با اين كار ميزان رضايت مندي مردم افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: از جمله مسائل مهمي كه در زمينه ايجاد حماسه سياسي و اقتصادي مي تواند رخ دهد اطلاع رساني هنرمندانه فعاليت هاي انجام يافته است كه بسيار مهم و اساسي مي باشد.

استاندار آذربايجان غربي گفت: براي ايجاد حماسه سياسي و اقتصادي از سوي دستگاههاي اجرايي نياز به يك انگيزه و نيروي مضاعف در بين آنان است كه اين نيرو و انگيزه را رسانه ها با انعكاس هنرمندانه خود مي توانند به بدنه اجرايي استان تزريق نمايند.

لزوم افزايش ميزان صادرات و كاهش بيش از پيش نرخ بيكاري در استان در سال جاري

مقام عالي استان در ادامه توليد و توجه به آن را در زمينه هاي مختلف مورد اهميت قرار داد و افزود: افزايش ميزان صادرات و حفظ وضع موجود در ميزان صادرات استان و كاهش نرخ بيكاري به عنوان شاه كليد مباحث مختلف اقتصادي استان بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

جلال زاده در ادامه با اشاره به اين كه در سال جاري بودجه هاي ملي استاني شده ، بسيار است افزود: اين يك فرصتي است كه ما پروژه هاي فاخر و موثر نيمه تمام را در استان به پايان برسانيم.

وي افزود: توجه به سرمايه هاي سرگردان در استان و جذب اين سرمايه ها در مسير توليد، نكته مهم اقتصادي ديگري است كه بايد مسئولين اقتصادي استان مد توجه خود قرار دهند.

استاندار آذربايجان غربي همچنين بر توجه بيش از پيش بر حوزه گردشگري و جذب توريسم در مناطق مختلف استان تاكيد نمود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.