سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخضر ابراهيمي ؛

تنها راه حل بحران سوريه توافق سياسي است نه مداخله نظامي

نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه گفت: به شوراي امنيت تاکيد کردم که مداخله نظامي در سوريه ناممکن است و تنها راه حل اين بحران، توافق سياسي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اخضر ابراهيمي که براي ارائه گزارش سه ماهه خود در نشست غيرعلني ظهر جمعه شوراي امنيت حضور يافته بود، در پايان اين نشست در جمع خبرنگاران افزود: به اعضاي شوراي امنيت گفتم که بحران سوريه، بزرگترين و خطرناک ترين بحران کنوني جهان است و اگر آنها خود را مسئول حفظ صلح و امنيت بين المللي مي دانند، نبايد به اين بحران کم توجهي کنند.
نماينده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه افزود: من در اين نشست، همان پيشنهادهاي سه ماه قبل خود را به اعضاي شوراي امنيت تکرار کردم و همچنان معتقدم دو طرف درگير در سوريه بايد به پاي ميز مذاکره بنشينند.
وي همچنين به ديدارهايش با مخالفان سوري اشاره کرد و گفت: به طرفهاي مخالف دمشق نصيحت کردم آنها در شرايطي نيستند که بتوانند دولت در تبعيد تشکيل دهند.
اخضر ابراهيمي افزود: نه فقط من، بلکه خيلي از افراد ديگر و حتي برخي از چهره هاي داخل مخالف سوريه نيز چنين اعتقادي دارند.
نماينده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه همچنين درباره اخباري مبني بر احتمال استعفايش از اين مسئوليت گفت: من تاکنون استعفاء نکرده ام ولي هر روز که از خواب بر مي خيزم، فکر مي کنم که بايد استعفاء دهم.
وي افزود: شايد روزي استعفاء دهم ولي اکنون زمان آن نيست.
برخي رسانه هاي منطقه و بين المللي در يک هفته اخير با اشاره به اقدام اتحاديه عرب در اعطاي صندلي سوريه به مخالفان دمشق، از احتمال استعفاي اخضر ابراهيمي خبر داده بودند.
به گفته اين رسانه ها، اخضر ابراهيمي معتقد است اعطاي صندلي سوريه به مخالفان اين کشور، مانع اجراي کامل ماموريت او به عنوان ميانجي مي شود.
نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه در اين نشست خبري از اشاره مستقيم به موضوع جابجائي صندلي سوريه در اتحاديه عرب طفره رفت و در عوض از رابطه شخصي خوبش با نبيل العربي، دبيرکل اتحاديه عرب سخن گفت.
وي در عين حال افزود: ما همچنان بر کار مشترک براي يافتن راه حلي براي بحران سوريه تلاش مي کنيم.
اخضر ابراهيمي همچنين اخبار برخي رسانه ها درباره تمديد سه ماهه مدت ماموريتش از سوي شوراي امنيت را رد کرد و در پاسخ به خبرنگاري که اين مدت زماني را طرح کرد گفت: نخستين بار است که عبارت سه ماه را مي شونم، من همچنان به ماموريت خود ادامه خواهم داد.
بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد نيز در نشست خبري ظهر چهارشنبه گذشته خود، از برگزاري نشستي سه جانبه ميان وي با اخضر ابراهيمي و نبيل العربي، دبيرکل اتحاديه عرب درباره بحران سوريه خبر داده بود.
منابع ديپلماتيک همچنين تائيد کردند کشورهاي مخالف سوريه بار ديگر نشستي را براي روز شنبه در استانبول ترکيه تدارک ديده اند تا با حضور مخالفان سوري، راه هاي کمک هاي بيشتر به گروه هاي مسلح و مخالف سوريه را بررسي کنند.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.