سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خواست مدیرطرح های پتروشیمی؛

لزوم تشکیل مرجعی برای تائید تجهیزات ساخت داخل

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بر تشکیل مرجعی برای تائید تجهیزات ساخت داخل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد رضا حیدرنیا در حاشیه برگزاری  هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،‌ گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: یکی از مسائلی که در بخش تامین تجهیزات صنعت نفت وجود دارد، نبود مرجعی برای تائید این تجهیزات است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب کارفرماها نسبت به بکارگیری برخی از تجهیزات ساخت داخل شک و نگرانی دارند که با تائید این تجهیزات توسط مرجعی تخصصی، این نگرانی ها برطرف می شود.
 
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اضافه کرد: به عنوان مثال بکارگیری مخازن معمولی و با فشار کم هم اکنون به راحتی در اغلب پرو‍ژه ها صورت می گیرد اما برای مخازن خاص، این امر با نگرانی های کارفرما انجام می شود.
 
حیدرنیا با تاکید بر ارتقای توان سازندگان داخلی در صنعت نفت،‌ افزود: بعنوان نمونه در ساخت پتروشیمی کاویان ٨٠ درصد قطعات از محل ساخت داخل تامین شد. وضعیت کنونی به گونه ای است که بجز ماشین آلات حساس سنگین و با ظرفیت بالا، مابقی تجهیزات مورد نیاز در این بخش، در کشور قابل تولید است.
 
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: در سال گذشته پتروشیمی اروند برای بخش کنترل نیاز به سیستمی بنام  PDCS داشت که ابتدا مقرر شد آلمانی ها بسازند اما بعد از اینکه طرف آلمانی کار را رها کرد، یک شرکت خصوصی این کار را انجام داد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.