سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدنه مستحکم فناوری نانو در ایران/تجاری سازی محصولات راهی برای تداوم این توازن

فناوری نانو در ایران دارای یک بدنه مستحکم و متوازن است که تجاری سازی محصولات این علوم راهی برای تداوم و توازن این بدنه در کشور می باشد.

عماد احمدوند مدیر ترویج ستاد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:سیستم توسعه فناوری نانو در کشور ما بر پایه ترویج و تجاری سازی این علوم در تمام سطوح علمی میباشد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در  جهت ایجاد فضا برای توسعه نقش تمام نهادهای زی نفع فناوری نانو است،افزود:این نهادها شامل دانشگاه های فعال در زمینه پژوهشی و علمی و هم چنین شرکتهای است که در زمینه تولید و ترویج فناوری نانو نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد:در واقع هدف اصلی ستاد فناوری نانو این است که تمام این تلاش ها در نهایت منجر به استفاده از فناوری نانو جهت تولید ثروت برای کشور و هم چنین افزایش کیفیت زندگی مردم می باشد.

وی با بیان اینکه در پایان سال 2012 ایران رتبه 8 غلوم فناوری نانو را در دنیا کسب کرد،گفت:شاید در هیچ زمینه دیگری ما در این سطح از پیشرفت نباشیم از این رو هم اکنون جدای از علوم نانو،در زمینه ثبت اختراعات نانو و تولید محصولات نانو برنامه های متنوعی در زمینه انرژی،محیط زیست،ساختمان،کشاورزی، مباحث سلامت دارویی و بصورت خاص در زمینه تجهیزات فناوری نانو در کشور وجود دارد.

احمدوند با بیان اینکه بدنه فناوری نانو در ایران یک بدنه مستحکم و متوازن است،عنوان کرد:هم اکنون بیش از 30 شرکت در زمینه تولید تجهیزات پیشرفته فناوری نانو در کشور وجود دارد که در واقع به تولید نانو مواد و بررسی خواص استفاده از این مواد در صنایع می پردازند.

مدیر ترویج ستاد فناوری نانو در پایان ضمن بیان اینکه هم اکنون عمده تمرکز ستاد روی تجاری سازی محصولات نانو است،اظهار داشت: با توجه به اینکه این علوم در کشور دارای جایگاه بسیار بالایی است امیدورایم در آینده بتوانیم توانمندی های علمی خود را به محصول تبدیل و استفاده از آن را در صنایع ترویج دهیم.
برچسب ها: نانو ، المپیاد ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.