سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نفت؛ از راه اندازي واحد LPG در پالايشگاه فجرجم در آينده نزديک خبر داد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از بهره برداری واحد LPG در پالایشگاه گازفجرجم، با توان تولید روزانه 180 تن LPG ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جواد اوجی در نشست خبری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد با اعلام این خبر افزود: طی سال گذشته با ابتکارات انجام شده خوشبختانه موفق شدیم ظرفیت تولید در پالایشگاه فجرجم را از 114 میلیون متر مکعب در روز به 128 تا 130 میلیون مترمکعب در روز افزایش دهیم و در پالایشگاه گاز بیدبلند نیز حجم گاز تولید شده به 30 میلیون متر مکعب در روز رسید.

**** راه اندازی دومین میدان ذخیره سازی گاز طبیعی در نیمه دوم امسال

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه از راه اندازی دومین میدان ذخیره سازی گاز طبیعی در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: از جمله اقدامات خوبی که طی سال گذشته انجام شد راه اندازی اولین میدان ذخیره سازی گاز طبیعی در سراجه قم بود که درحال حاضر روزانه 7/5 میلیون متر مکعب گاز در این میدان تزریق می شود و در زمستان 10 میلیون مترمکعب گاز از این میدان قابل برداشت است.

وی در خصوص میدان ذخیره سازی شوریجه نیز گفت: این پروژه در حال حاضر 87 درصد پیشرفت داشته است و با تزریق روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز در این میدان، توان برداشت 20 میلیون مترمکعب گاز را در زمستان خواهیم داشت.

 اوجی  همچنین از پیشرفت 30 درصدی ساخت فاز 2 پالایشگاه ایلام خبر داد و افزود: قرارداد اجرای این پروژه منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی ان آغاز خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه حجم تولید گاز در پالایشگاه ایلام از 7 میلیون متر مکعب به 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.