سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرسي: روابط خارجي مهم ترين اولويت مصر است

رئیس جمهوری مصر روابط خارجی قاهره را مهم ترین اولویت دوران ریاست جمهوری خود خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; محمد مرسی که به روسیه سفر کرد در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس با بیان این مطلب گفت:‌« پرونده روابط خارجی مصر در دوران ریاست من دارای ابعاد مختلفی است که از آفریقا تا جهان عرب، خاورمیانه ،جهان اسلام و شمال مدیترانه را شامل می شود».
وی پرونده منبع آبی نیل را پرخطر ترین پرونده پیش روی مصر دانست و افزود:‌« هدف اصلی قاهره ثبات در منطقه به ویژه در فلسطین و سوریه است».

مرسی گروه چهار جانبه را محور اصلی برای حل مشکل سوریه خواند(‌مصر، ایران، عربستان و ترکیه) اما تاکید کرد این گروه به تنهایی و بدون نقش موثر کشورهایی چون چین، روسیه، آمریکا و جهان عرب قادر نیست این مشکل را حل کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تلاش برای حل سریع مشکل آشتی ملی در فلسطین تاکید کرد و گفت:‌«گروه های مختلف فلسطینی باید با همکاری هم، این امر مهم را محقق سازند تا مردم فلسطین دارای یک نظر و یک عقیده باشند».

مرسی ادامه داد:‌« برای حل مشکل فلسطین- اسرائیل همچنان جدی هستم تا شاهد آرامش در منطقه باشیم و اولین گام من در این زمینه در 21 نوامبر گذشته با همکاری باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بود که منجر به اعلام آتش بس میان گروه های فلسطینی و اسرائیل و هم چنین سبب توقف هجوم نظامی علیه نوار غزه شد».

وی افزود:‌«‌در تصمیم گیری های فلسطینیان دخالتی ندارم اما عادلانه از آنان حمایت می کنم، آنان خود بایدبا استقلال کامل تصمیم بگیرند زیرا اگر غیر این باشد نمی توان در انتظار صلح واقعی بود».
به گزارش پایگاه خبری محیط، رئیس جمهوری مصر افزود:‌« مصر جنگ طلب نیست ، مصر جدید با انقلابی آرام شکل گرفت، ما معتقدیم باید کشور مستقل فلسطین تشکیل شود در غیر این صورت روند صلح منطقه ای با دشواری های زیادی مواجه خواهد شد».


                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: مرسی ، روابط ، خارجی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.