سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای خرید دکل های حفاری نفت

مدیر عامل شرکت حفاری شمال از تامین 20 درصد منابع مورد نیاز 14 دکل حفاری توسط صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار اعتبار برای تامین 10 دکل حفاری خشکی و چهار دکل حفاری دریایی اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هدایت الله خادمی نشست خبری که در حاشیه هیجدمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت:  80 درصد منابع مورد نیاز برای ساخت این 14 دکل را شرکت سازنده فاینانس(تامین مالی) کرده و 20 درصد باقیمانده را که معادل 200 میلیون دلار است، از منابع صندوق توسعه ملی تامین می کند.

وی همچنین از ورود دکل حفاری سحر 2 به کشور خبر داد و گفت: دوشنبه هفته آینده، این دکل در فاز 19 پارس جنوبی مستقر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت حفاری شمال با اشاره به این که، دستگاههای حفاری تا 2 سال آینده وارد کشور می شوند، اظهار داشت: پس از استقرار سکوی حفاری شهید رجایی و بعد از گذشت 29 سال، شرکت حفاری شمال توانسته، نخستین سکوی حفاری دریایی ملکی را با مشخصات بالا و قیمت مناسب وارد کشور کند.

وی درآمد نسبت به سانتیمتر(ای پی اس) دکل های حفاری را در سال 90 معادل 353 ریال، در سال 91 معاد 545 ریال عنوان کرد و گفت: درآمد نسبت به سانتیمتر دکل های حفاری برای سال 92، معادل 794 ریال پیش بینی شده است./ر

 

برچسب ها: اعتبار ، صندوق ، دکل ، حفاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.