سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت‌کنندگان پنجمین مسابقات هوا و فضا مطرح کردند:

حرکت پر شتاب صنعت هوا و فضا نشان از توانمندی جوانان ایرانی

پنجمین دوره‌ی مسابقات دانش‌آموزی و دانشجویی فرصت مغتنمی برای به نمایش درآوردن توانمندی های جوانان ایرانی در بخش صنعت هوا و فضا است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، تلاش در پیشبرد اهداف تحقیقاتی و صنعتی در زمینه هوا و فضا، ترویج صنعت هوا و فضا و آشنا نمودن جامعه با این دانش، هدایت دانشجو‌یان برای رهبری پروژه‌های عملیاتی و کاربردی از جمله اهداف برگزاری این مسابقه است.

همچنین تجربه حضور در رقابت علمی و بستر سازی و جهت‌دهی به مطالعات دانش‌آموزان و دانشجویان و تشویق به انجام کار گروهی از دیگر اهداف این مسابقات است.


بنابراین گزارش،نخستین روز از پنجمین دوره‌ی هوا و فضا در بخش دانشجویی و گرایش ربات‌ پرنده با حضور 9 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر آغاز به کار کرد.


حضور ربات‌ خرچنگ‌ در مسابقه 


"عبدالاحد پاکباذ‌" سرپرست تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان‌ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  از اینکه در این دوره از مسابقات هوا و فضا شرکت کردم خیلی خوشحال هستم و خوشبختانه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی سراوان‌ برای ساخت این ربات‌ حمایت‌های مالی و معنوی فراوانی کردند.


وی که با ربات‌ خرچنگ‌ از استان سیستان‌و‌بلوچستان در پنجمین مسابقات هوا و فضا شرکت کرده است در خصوص ویژگی رباتش‌ افزود: خرچنگ‌ می تواند جسمی داغ  را از یک مکانی بردارد و بعد از طی مسیری آن را به جای دیگری منتقل کند.


سرپرست تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان‌ با بیان اینکه رادیو کنترل این ربات‌ حدود یک کیلومتر برد دارد، اظهار داشت: رباتی‌ که ما طراحی کردیم می تواند در 3 جهت بالا، پایین و جلو حرکت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از حامیان اصلی مسابقات ربات‌

در ادامه "محمد اعتمادی‌فر" سرپرست تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات تا امروز خیلی خوب برگزار شده است، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از حامیان اصلی برگزاری مسابقات ربات‌ در کشور است و امسال نیز دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر ما را از لحاظ مادی و معنوی حمایت کرده است که امیدواریم این حمایت ها بیشتر هم شود.

وی که با ربات‌ عمو پرواز در این مسابقات شرکت کرده است، درباره ویژگی های ربات‌ خود گفت: ربات‌ عمو پرواز یک پردازنده اصلی است که داخل آن کنترل شتاب‌سنج و زاویه سنج وجود دارد که این ربات‌ کارهایی همچون نقشه برداری فیلم برداری  را انجام می دهد.

وی در پایان مسیر رشد صنعت هوا و فضا را مسیری دانست که با سرعت بسیار زیاد در حال حرکت است.

مسابقات هوا و فضا نماد توانمندی جوانان ایرانی

در ادامه "مسعود قضاوی‌" سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با اشاره به تاثیر گذار مثبت برگزاری این مسابقه در جهت نمایش توانمندی جوانان ایرانی در بخش صنعت هوا و فضا گفت: برگزاری پنجمین دوره‌ی مسابقات هوا و فضا در بخش‌های دانشجویی و داهنش‌آموزی باعث آشنایی شرکت کنندگان‌ با عملکرد یکدیگر می‌شود؛ همچنین این مسابقه توان جوانان ایرانی را در بخش صنعت هوا و فضا به نمایش می گذارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های ربات‌ خود گفت: ربات‌ طراحی شده یک ربات‌ پرنده است که قابلیت پرواز در ارتفاع 150 متر و 15 کیلومتر مسافت در 15 دقیقه را طی می کند.

سرپرست تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اظهار داشت: هم چنین ربات‌ پرنده قابلیت ارسال تصویر به صورت آن لاین را به ایستگاه زمینی دارد که ساخت آن حدود 1/5 سال طول کشید و تمام هزینه‌های ساخت آن را نیز دانشگاه پرداخت کرده است/ع2
برچسب ها: مسابقه ، ربات ، فضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.