سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا همچنان در بيم و ترس به سر مي برد

شبکه یورونیوز گزارش داد: ترس و آشفتگی بر آمریکا سایه افکنده است . این کشور در حالت آماده باش دایم قرار دارد.بعد از انفجار دو بمب در نزدیکی خط پایان مارتن بوستون، در چند روز اخیر آمریکایی ها آرام و قرار نداشته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه یورونیوز : ترس و آشفتگی بر آمریکا سایه افکنده است . این کشور در حالت آماده باش دایم قرار دارد.

این شبکه افزود: بعد از انفجار دو بمب در نزدیکی خط پایان مارتن بوستون، در چند روز اخیر آمریکایی ها آرام و قرار نداشته اند.

آنچه قرار بود یک رویداد ورزشی شاد باشد به کابوس تبدیل شد. سه نفر کشته و صد و هفتاد و شش نفر زخمی شدند. این اتفاق بعد از حوادث یازده سپتامبر غم انگیز ترین رویداد از این دست برای آمریکایی ها محسوب می شود.

یورونیوز افزود: باراک اوباما و معاونش در امور داخلی بلافاصله دست به کار شدند و کاخ سفید عکسی از رییس جمهور در حال تماس تلفنی پخش کرد.

اوباما در جریان نشست خبری اش درباره ماهیت سوء قصد محتاطانه برخورد کرد.

وی گفت: ما نمی دانیم چه کسی عامل بوده و چرا این کار را کرده است.نباید قبل از تحقیق کامل قضاوت کرد.

اما تردید نداشته باشید تا آخر جلو می رویم تا عامل را کشف کنیم.

یورو نیوز افزود: هیچ فرد و سازمانی مسئولیت این سوءقصد را که با این درجه از دقت و آگاهی طرح ریزی شده است، به عهده نگرفته است.

پلیس تصاویری از ابزار و وسایل انفجاری را منتشر کرد که نمونه آن را قبلا در جریان برخی سوء قصدهای نافرجام از جمله در سال 2010 در آمریکا دیده بودیم.

اینگونه بود که اوباما در ادامه، این اقدام را تروریستی خواند. وی تاکید کرد هر انفجاری که هدفش افراد غیرنظامی باشند اقدامی تروریستی است.

یورونیوز افزود: اقدام نگران کننده دیگر در آمریکا ارسال نامه ای سمی به سناتور جمهوری خواه راجر اف. ویکر بود که البته کشف شد. این نامه حاوی سم مهلکی بود. این نامه ها یادآور موارد مشابهی است که بعد از سوءقصد یازده سپتامبر 2001 شاهد آن بودیم.

در واشنگتن مردم از این بابت نگران شدند. سخنگوی پلیس در این شهر گفت: می توانم فقط به شما بگویم که نامه های مشکوک را مورد بررسی قرار می دهیم.

یورونیوز افزود: نامه ها و بسته های مشکوک دیگری از جمله بسته ای ارسالی به کاخ سفید برای رییس جمهور اوباما مورد بررسی قرار گرفت که این یکی نیز تاریخ هشت آوریل را یدک می کشید و البته سمی بود.

به نظر می رسد کابوس آمریکایی ها به این زودی ها پایان نمی گیرد.
برچسب ها: آمریکا ، انفجار ، ترس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.