سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

برای توسعه بحث پایدار در استان نیازمند مطالعه و تحقیق هستیم

برای توسعه بحث پایدار در استان نیازمند مطالعه و تحقیق هستیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان درباره وضعیت استان در بحث توسعه پایدار گفت:  در  این باره نیازمند مطالعه، تحقیق و توجه بیشتر هستیم.

 اسکندری  اضافه كرد: اقتصاد پایدار، پایداری اکوسیستم و کنترل دخالت انسان در اکوسیستم و توسعه بدون تخریب منابع و حفظ آن برای نسل های آینده شاخصه های توسعه پایدار هستند و  آب، خاک، جنگل و هوا منابع پایه ای است که در اختیار ماست و باید ضمن بهره برداری در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

وي  با بیان اینکه نسل کنونی باید افزایش سرعت رشد گیاه ، پوشش گیاهی و درختان را به تخریب و کنترل مراتع ترجیح دهد، افزود: ماحصل آن در یک برنامه منظم توسعه پایدار مبتنی بر اکوسیستم و کاهش آلودگی ها خواهد بود.

 اين مقام مسئول  در تشریح برنامه های توسعه پایدار در ارتباط با جنگلها ، مدیریت منابع جنگلی و حفظ منابع طبیعی و مراتع دارای پتانسیل بالا را امری ضروری دانست که نیازمند مشارکت همگانی است.

اسكندري  ادامه داد: مدیریت حوضه های آبخیز، مدیریت گونه های ژنتیکی برای جلوگیری از انقراض یا کاهش در قالب طرحهای حفاظتی و نیز شناسایی اراضی مستعد برای سرمایه گذاری در اختیار بخش های تولیدی از جمله صنعت، کشاورزی، معدن و خدماتی قرار می گیرد.

 وي با اعلام اینکه در بحث توسعه فضای سبز نیازمند تخصیص اعتبار برای احیا و توسعه هستیم خاطر نشان كرد: سرمایه گذاری دراز مدت برای تخصیص اراضی ملی برای توسعه جنگلها می تواند در این رابطه حائز اهمیت باشد./س


 

برچسب ها: توسعه ، پایدار ، مطالعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.