سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ سال گذسته؛

مسکن مهر نیمی از فرصت های شغلی خراسان شمالی را ایجاد کرد

دبیر شورای اشتغال خراسان شمالی گفت: 50 درصد از فرصت های شغلی ایجاد شده این استان در سال قبل، در بخش مسکن مهر صورت گرفت.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی حسین پور پاکزاد در نشست شورای اشتغال استان بابیان این مطلب افزود: پارسال 33 هزار و 814 فرصت شغلی در استان ایجاد شد که 16 هزار و 620 فرصت مربوط به مسکن مهر بود که در دولت نهم و دهم اجرایی شد.

به گفته وی، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در خراسان شمالی در سال 91 نسبت به تعهد استان 5/27 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: براساس تعهد استانی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهمیه تعیین شده برای ایجاد فرصت شغلی 26 هزار و 506 نفر پیش بینی شده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: مسکن مهر فرصت شغلی خوبی را در اختیار جویندگان کار در این استان که از لحاظ سرمایه گذاری و کارآفرینی با محدودیت هایی مواجه شده بودند، قرار داد.

حسین پور افزود: شهرستان های بجنورد، جاجرم و اسفراین در بین هشت شهرستان استان رتبه برتر را از نظر ایجاد فرصت های شغلی به خود اختصاص دادند که 13 هزار 210 فرصت شغلی ایجاد شده مربوط به شهرستان بجنورد بود.

دبیر شورای اشتغال خراسان شمالی به بخش مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در مجموع در سال های 90 و 91 در بخش مشاغل خانگی استان چهار هزار و 82 نفر مشغول به کار شدند.

حسین پور تصریح کرد: بانک ها برای اجرای طرح های مشاغل خانگی در این استان 76 میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کردند.

به گفته وی براساس مصوبه شورای عالی اشتغال اعتبار مشاغل خانگی سال های 90 و 91 باید از سوی بانک های عامل به عنوان مانده اعتبار این سال ها در سال جاری در اختیار متقاضیان این بخش قرار گیرد.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان مجموع اعتبار مانده مشاغل خانگی در استان را 330 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این استان در سال قبل با جذب هفت درصد از اعتبار 224 میلیارد ریالی بخش مشاغل خانگی در بین 31 استان کشور رتبه سیزدهم را کسب کرد.

وی علت پرداخت نشدن 93 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال قبل را نبود منابع مالی بانکی ذکر کرد و افزود: سهم این استان از اعتبار مشاغل خانگی در سال 90 حدود 150 میلیارد ریال بود که 66 درصد آن جذب شد./س

برچسب ها: فرصت ، اشتغال ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.