سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بايدها و نبايدهاي محصولات گلخانه اي

پرورش محصولات کشاورزي از نوع گلخانه‌اي با وجود هزينه تجهيزات سبب توليد محصولات کشاورزي سالم و گسترش کشاورزي پايدار مي‌شود.

داوود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود ظرفيتهاي لازم براي گسترش کشت گلخانه‌اي درکشور گفت: بسته به اقليم و شرايط خاک هر منطقه مي‌توان شرايط کشت گلخانه‌اي را در کشور فراهم آورد.
وي گفت: تجربه کشاروزي گلخانه‌اي در کشور نشان داده که شرايط آب و خاک ايران مستعد کاشت محصولاتي همچون خيار، گوجه فرنگي، فلفل، طالبي، توت فرنگي وصيفي‌جات است.
اين کارشناسان با بيان اينکه گسترش کشت گلخانه‌اي اولين گامهاي کشاورزي مکانيزه است گفت: در کشت گلخانه‌اي نيازمند تجهيزات کامل هستيم به همين منظور مي‌توان از سلامت محصول اطمينان کامل يافت و زمينه‌هاي صادرات را با اين محصولات در بازارهاي جهاني فراهم کرد.
يار محمدي تاکيد کرد: فعاليت در گلخانه بسيار دقيق و احتياج به حضور مستمر دارد افرادي که بخواهند با کشت گلخانه‌اي فقط با سرمايه‌گذاري به توليد برسند وجود نظارت بر توليد نداشته باشند موقعيت خود را از دست خواهند داد.
وي در ادامه به تجهيزات اين نوع کشت اشاره کرد و گفت: اقليم نيمه سردسير احتياج مبرمي به سيستم‌هاي گرم کننده وجود دارد تا بتوان در فصل مورد نظر به توليد پرداخت ولي در پاره‌اي از مناطق گرم سيري کشور بدون اين سيستم توليدي هم مي‌توان به توليد ادامه داد.
وي در پايان گفت: استفاده از سيستم‌هاي آبياري قطره‌اي در کاهش رطوبت هواي موجود در گلخانه  اثرات مثبتي به جاي مي‌گذارد و سيستم‌هاي تهويه جهت خروج رطوبت اضافي نقش عمده‌اي در سلامت محصول خواهد داشت./ها
برچسب ها: محصول ، گلخانه ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.