سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

با وجود بازرسی، نباید فساد های مالی بزرگ همچون اختلاس سه هزار میلیاردی باشد

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت : فلسفه وجودی بازرسی، جلوگیری از فساد های مالی بزرگ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین موسی پور معاون برنامه ریزی و پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور و جمعی از مدیران این سازمان با بیان اینکه مسئله مدیریت بدون بازرسی ناقص است گفت: تا این امر به صورت کامل انجام نشود مدیریت کاملی نیز نخواهیم داشت.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در تمام مراحل بازرسی نیازمند ضمانت اجرایی هستیم افزود: اگر این پذیرش وجود نداشته باشد موضوع بازرسی جایگاه اصلی خود را پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی می تواند از مجلس شورای اسلامی بخواهد ضمانت های لازم را به وجود بیاورد گفت: این امر از طریق پیگیری به منظور تصویب قوانین لازم محقق می شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سازمان بازرسی کل کشور باید قدرت کافی برای اجرای مصوبات و برنامه های خود داشته باشد وگرنه این نوع بازرسی فقط به توصیه ختم خواهد شد که تاثیر چندانی ندارد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح فعالیت های سازمان بازرسی گفت: اطلاع رسانی امروزه حرف نخست را در جهان می زند و مردم باید از روند فعالیت سازمان ها و نهادها مطلع باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه هرچه بازرسی ها قوی تر باشند مشکلات جامعه کاهش می یابند گفت: این امر موجب افزایش اعتماد عمومی و پیشرفت بهتر فعالیت ها خواهد شد./س


برچسب ها: قم ، بازرسی ، نظارت ، اختلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.