سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمله اي جادويي براي موفقيت در كارها

همه براي پيروزي در كارها برنامه هاي عظيم و به همراه سرمايه هاي فراوان را به كار مي گيريم.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، در بين همه مردم دنيا، هر نژاد و رنگ و زبان و مسلكي براي شروع هر كار بزرگي، هر كاري كه براي آن ها مهم و ارزشمند است، آن كار را به نام يكي از بزرگان و شخصيت هايي كه به روش و شخصيت او باور دارند، آغاز و به او ارتباط مي دهند، اما هر كاري قيمتي دارد كه خود بر روي آن مي گذاريم،َ بردن نام كسي كه ذاتش بي انتها و بي نياز و نامحدود است، مكان و زمان در او راه ندارد و جاودان و هميشگي است، چه قيمتي به كارهاي كوچك ما مي دهد...؟؟؟
و خداوند كه نامش همچون ذات احديش پاك و زلال است،‌ "بسم الله الرحمن الرحيم" را برگزيده تا او را با تمام صفات جلال و جمالش "الله" صدا كنيم و از رحمانيتش كه براي همگان است و از رحيم بودنش كه شايد باشيم از بندگان مخلص و بي رياي او، در رحمت خاصش وارد شويم تا فرجامي درخشان و روشن به كارهايي دهيم كه از ابتدا و انتهايش بي خبر و ناآگاهيم، چرا كه حضرت امام صادق (ع) فرمودند: سزاوار است هنگامي كه كاري را شروع مي كنيم، چه بزرگ باشد چه كوچك "بسم الله الرحمن الرحيم" بگوييم تا فرخنده و پربركت باشد.
و هنگامي كه آنچه در حراء بر پيامبر امين وحي شد، "اقرأ بأسم ربك الذي خلق" فرماني بود از جانب خداوند براي شروع تبليغ اسلام با نام و ياد خدا.
و سليمان نبي در نامه خود به ملكه سبا نام پروردگار يكتا را سرآغاز متن كلام خود مي كند و اينگونه مأموريت خود را با بهترين سرانجام به پايان مي برد.
آري تمام سوره هاي قرآن به نام مقدسش آغاز مي شود.
شايد سؤال پيش آيد كه چرا سوره توبه در آغاز "بسم الله الرحمن الرحيم" ندارد؟ مفسران بزرگ قرآن اينگونه پاسخ داده اند كه چون اين سوره با اعلام جنگ به جنايتكاران مكه و پيمان شكنان شروع شده و اين كار با توصيف خداوند به رحمان و رحيم سازگار نيست./ز
 

برچسب ها: جمله ، جادویی ، موفقیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.