سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه زيرساخت هاي ارتباطي عامل رشد اقتصادي كشور است

معاون توسعه و مديريت شبكه سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و اطلاعاتي، يكي از عوامل مهم و تأثيرگذار بر رشد اقتصادي كشورها و توليد ناخالص داخلي آن هاست.

مهندس علي اصغر انصاري، معاون توسعه و مديريت شبكه سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به اينكه در حال حاضر گسترش روزافزون خدمات و كاربردهاي الكترونيكي مبتني بر شبكه ضرورت توسعه و ارتقاي ظرفيت هاي كمي و كيفي شبكه هاي ارتباطي و مراكز داده را بيشتر نمايان ساخته است به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران بيان داشت: افزايش پهناي باند و نياز به سرعت هاي بالاتر به منظور دسترسي به طيف گسترده اي از اطلاعات، ضرورت توسعه و ارتقاي ظرفيت هاي كمي و كيفي شبكه هاي ارتباطي را بيش از پيش كرده است.

وي افزود: در اين ميان توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و اطلاعاتي، يكي از عوامل مهم و تأثيرگذار بر رشد اقتصادي كشورها و توليد ناخالص داخلي آن هاست.

مهندس انصاري با اشاره به پروژه هاي زيربنايي وزارت ارتباطات اذعان داشت: طرح شبكه ملي اطلاعات به عنوان يكي از اصلي ترين پروژه هاي زيربنايي و تكليف قانوني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه با سرمايه گذاري بخش دولتي و خصوصي و در طول برنامه پنج ساله ايجاد و مورد توسعه قرار مي گيرد.

وي، در خصوص جزئيات طرح شبكه ملي اطلاعات خاطرنشان ساخت: اين طرح علاوه بر اينكه به تأمين و توسعه زيرساخت هاي مورد نياز و تأمين ظرفيت هاي لازم براي توليد مي پردازد، زمينه هاي ميزباني گردش سريع، ايمن و پايدار اطلاعات در داخل كشور را نيز فراهم مي كند./ع2

برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، شبکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.