سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

بیله‌سوار به دلیل موقعیت تجاری و پایانه مرزی به منطقه تجاری ارس ملحق می‌شود

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: قرار است شهرستان بیله‌سوار به دلیل موقعیت تجاری و پایانه مرزی به منطقه آزاد تجاری ارس ملحق شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محسن پاک‌آیین پس از بازدید از طرح‌های توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار و گمرک فعال در این منطقه اظهار کرد: بر اساس توافقی که با مسوولان منطقه آزاد تجاری ارس به عمل آمده، قرار است شهرستان بیله‌سوار به دلیل موقعیت خاص تجاری و اقتصادی به منطقه آزاد تجاری ارس ملحق شود تا بخشی از ظرفیت‌های تجاری و گمرکی این منطقه احیا شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام تلاش می‌شود تا گمرک بیله‌سوار به صورت شبانه‌روزی و در مدت زمان 24 ساعت به مسافران، تجار و بازرگانان ارائه خدمات کند تا با یک حرکت جهشی بتوان در منطقه بیله‌سوار به تقویت مؤلفه‌های تجاری و اقتصادی کمک کرد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نقش و جایگاه گمرک بیله‌سوار را در توسعه روابط متقابل با کشور آذربایجان و همچنین کشورهای همسایه و مجاور به ویژه آسیای میانه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ایمن‌ترین مسیر تردد کالا، مسافر و تقویت ترانزیت بین‌المللی گمرک بیله‌سوار است که با اتصال آن به منطقه آزاد تجاری ارس می‌توان از این ظرفیت برای تقویت و توسعه همه‌جانبه اقتصادی در این منطقه استفاده کرد.

وی افزود: هرچند برخی‌ها سعی می‌کنند به توسعه روابط ایران و آذربایجان خدشه و خللی وارد کنند، اما توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور برگرفته از فرهنگ و مدنیت مردمان سخت‌کوش دو منطقه است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با سفیر کشورمان در باکو گفت: مجوز الحاق پایانه مرزی بیله‌سوار و گمرک این منطقه به منطقه آزاد تجاری ارس گرفته شده و مسوولان و متولیان کشوری در این زمینه دستور لازم را داده‌اند و این حرکت شتاب‌دهنده در دستور کار است.

حجت الاسلام برومند با یادآوری این‌که «این پیوستن می‌تواند به نقطه تکاپوی این گمرک در حوزه اقتصادی، تجاری و تبادلات مرزی باشد»، از منطقه آزاد ارس به عنوان نقطه تحول‌آفرین در اقتصاد منطقه آذربایجان یاد کرد و افزود: ما در کنار تجهیز و تکمیل گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار به شکل همه‌جانبه و نوین سعی داریم گمرک اصلاندوز را نیز با همکاری طرف مقابل فعال کنیم تا از این ظرفیت نیز بتوان بهره برد./س 

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، تجاری ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.