سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط ماراتن خونين بوستون و رمان آمريکايي سال 2002

يک رُمان نويس آمريکايي در کتابي که در سال 2002 منتشر کرد ، تلاش براي انفجار در جريان مسابقه ماراتن بوستون را به تصوير خيال کشيده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه لوفيگارو نوشت : آيا عامل انفجارهاي بوستون از رُمان تام لانرگان براي ارتکاب جنايت خود الهام گرفته بود؟ اگر اين چنين باشد بايد خواب از چشمان نويسنده آمريکايي در چند روز گذشته گرفته شده باشد. او نامه اي به پايگاه اينترنتي هافينگتون پست نوشت و در آن از انفجاري که در جريان ماراتن بوستون باعث کشته شدن 3 نفر و زخمي شدن 180 نفر شد ابراز تاسف عميق کرد. او در سال 2002 کتابي با نام "هارت برک هيل" ، مسابقه هيجان انگيز ماراتن بوستون ، منتشر کرد که در آن يک عضو راست افراطي آمريکا تهديد به انفجار بمب در جريان مسابقه مي کند. در اين داستان ، اين شخص قبل از هر گونه ارتکاب جرمي دستگير مي شود.
تام لانرگان مي گويد قصد داشته اين کتاب را پس از حملات يازده سپتامبر بنويسد در حالي که او خود در سال 1996 در صدمين دوره مسابقات دوي ماراتن بوستون شرکت کرده بود. در آن زمان او مي ترسيده که بمبي در اين روز منفجر شود، بنابراين از خط پايان فاصله مي گيرد.
اين نويسنده آمريکايي با شنيدن خبر آنچه که روز دوشنبه در بوستون اتفاق افتاد مي گويد : اوه خداي من ، همانطور که من پيش بيني کرده بودم رخ داد!
او با اين حال قصد ندارد به اين بهانه پيش بيني اتفاقي که براي ماراتن بوستون افتاد کتابش را از قفسه ها جمع آوري کند.
هافينگتون پست با اين حال بر اين باور است که احتمال ضعيفي وجود دارد که عامل انفجارها کتاب لانرگان را خوانده باشد زيرا نويسنده خود از طريق موسسه آي يونيورس ناشر آن بوده است. و به گفته نويسنده ، کتابش به اندازه کافي فروش نرفته است.





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.