سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمانان نو رسيده تنوع زيست محيطي استان فارس ،روزهاي آغازين تولدشان را در آرامش مي گذرانند

مهمانان نو رسيده تنوع زيست محيطي استان فارس در امنيت و آرامش،روزهاي آغازين تولدشان را تحت نظارت محيطبانان و كارشناسان تنوع زيستي و در كنار والدينشان مي گذرانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در آغاز فصل زايش وحوش ،محيط زيست استان فارس در مناطق تحت مديريت استان اقدامات امنيتي را پيش بيني كرده است.
 مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس گفت: براي جلوگيري از پراكنش وحوش در فصل زايمان و به منظور زاد آوري حيات وحش، كنترل هاي مستمر و شبانه روزي ماموران اجرايي گارد محيط زيست آغاز و  از ورود افراد به زونهاي حساس پارك ملي بمو در جوار شهر شيراز جلوگيري مي شود.
 لذا با توجه به ممنوعيت بازديد تا انقضاي فصل زايمان مجوز بازديد از زونهاي حساس پارك ملي بمو و ساير مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد.
همچنين يگان حفاظت محيط زيست با برپايي چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق مي نمايند.  
وي تاكيد كرد: در طول اين مدت اكيپ هاي سيار يگان حفاظت محيط زيست استان و كليه پاسگاههاي محيط باني فعالتر و هوشيارتر از هميشه مناطق تحت حفاظت را حراست و كنترل خواهند نمود و از سودجويي و اقدامات خلاف قانون شكارچيان غير مجاز به شدت جلو گيري خواهد شد همچنين كليه اقدامات امنيتي در طول اين مدت پيش بيني تا مهمانان نو رسيده تنوع زيست محيطي استان در امنيت و آرامش،روزهاي آغازين تولدشان را تحت نظارت محيطبانان و كارشناسان تنوع زيستي و در كنار والدينشان بگذرانند.
 وي با اظهار تاسف از نا آگاهي برخي افراد سودجو  گفت: در صورت جداسازي نوزاد حيوانات از والدينشان در روزهاي اول تولد , حيوان مادر در اثر عفونت غدد شيري جان خود را از دست مي دهند و نوزاد متولد شده بدليل عدم تغذيه از شير مادر دچار سو تغذيه شده و رشد مناسبي نخواهد داشت .
وي افزود: به همين علت به شدت با شكارچيان و اشخاصي كه مبادرت به زنده گيري حيوانات مي كنند و اين عمل غير عاطفي و غير انساني را انجام مي دهند برخورد و آنها را تحويل مراجع قضايي خواهيم داد.
مدير كل حفاظت محيط زيست فارس از علاقمندان و متقاضيان بازديد نيز درخواست كرد  در اين مدت به محيط زيست و دفتر مناطق مراجعه نفرمايند تا پس از سپري شدن اين ايام حساس با احيا حيات وحش دوباره به تماشاي آن بنشينيم و اميد كه با همكاري همه مردم در سال جديد با فرهنگسازي و ميزباني شايسته شاهد احياي تنوع زيستي باشيم.
 ضمنا در صورت مشاهده ورود غير قانوني به اماكن ياد شده بشدت برخورد خواهد شد.      
برچسب ها: مهمان ، تنوع ، زیست ، محیط ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.