سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان "هافينگتون پست":

زمين لرزه به نيروگاه هسته اي بوشهر آسيبي نرسانده است

روزنامه "هافينگتون پست" با انتشار گزارشي در مورد زمين لرزه روز گذشته روي داده در جنوب شرقي كشورمان اذعان كرده كه ميزان تلفات ناشي از اين زمين لرزه بسيار اندك بوده و همچنين اين زمين لرزه هيچ گونه آسيبي به نيروگاه هسته اي بوشهر نرسانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست ؛  اين روزنامه آمريكايي با اشاره به زمين لرزه روي داده روز گذشته در جنوب شرقي كشورمان مي نويسد "وقوع اين زمين لرزه در روز سه شنبه در هندوستان و كشورهاي شيخ نشين حاشيه خليج فارس نيز احساس شد. در ساعات اوليه پس از وقوع زمين لرزه گزارش هاي ضد و نقيضي در مورد آمار تلفات و خسارات وارده در اثر اين زمين لرزه در ناحيه جنوب شرقي ايران منتشر شد اما بعد مشخص شد كه اين زمين لرزه تنها يك كشته در بر داشته است. همچنين گمانه زني هايي در مورد احتمال وارد آمدن آسيب بر نيروگاه هسته اي بوشهر در اثر اين زمين انجام شده بود اما كانون زمين لرزه فاصله زيادي با نيروگاه هسته اي بوشهر داشت و آسيبي به آنجا وارد نساخت." 

"هافينگتن پست" اذعان مي كند كه در مقايسه با ساير كشورهايي كه اين زمين لرزه را احساس كرده اند ميزان تلفات و آسيب هاي وارد آمده در ايران بسيار اندك بوده است و در اين باره مي افزايد "مقامات دولت پاكستان اعلام كردند كه 8 نفر در اثر زمين لرزه كشته شده و بيش از 20 نفر ديگر نيز در شهر "مشكيل" در ولايت بلوچستان پاكستان در نزديكي مرز با ايران مجروح شده اند. "محمد اشرف" رييس مركز درماني آن شهر نيز اعلام كرده بود كه چند صد نفر در اثر اين زمين لرزه در مناطق مختلف پاكستان خانه هايشان ويران شده است. وي همچنين خاطر نشان ساخت كه در اثر اين زمين لرزه دست كم 5 نفر در منطقه "پنج گور" پاكستان كشته شده اند." 

"هافينگتون پست" در ادامه با اذعان به به پايين بودن ميزان تلفات اين زمين لرزه در كشورمان مي افزايد "با اين حال با وجود آنكه اين زمين لرزه 7.8 ريشتر قدرت داشت، ميزان تلفات ناشي از آن بسيار كم بوده است. پس از وقوع زمين لرزه خبرگزاري "رويترز" به گمانه زني پرداخت و از احتمال كشته شدن بيش از 40 نفر خبر داد. با اين حال بعدا "حاتم نارويي" استاندار سيستان و بلوچستان اطمينان داد كه اين زمين لرزه در جنوب شرقي ايران تلفاتي در پي نداشته است." 

اين روزنامه آمريكايي در ادامه و با اذعان به هراس افكني بي مورد رسانه هاي غربي در مورد احتمال وارد آمدن آسيب به نيروگاه هسته اي بوشهر در اثر اين زمين لرزه مي افزايد "علي واعظ" از تحليلگران گروه بين المللي بحران و پژوهشگر در مورد برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه با خبرگزاري "رويترز" اظهار داشت كه معتقد است "كانون زمين لرزه از نيروگاه بوشهر فاصله زيادي داشته و به آن نيروگاه آسيبي نرسانده است." 

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: زلزله ، آسیب ، بوشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.