سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید آیت‌الله مصباح یزدی بر تحول در شیوه کمک رسانی به محرومان؛

رفع کلی فقر در جامعه، توقع بیجایی است

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: بی شک یکی از لایه های کوچک خدمات و برکات امام (ره) همین کمیته امداد است که در روز اول در عین سادگی و با کمترین امکانات شروع به کار کرد و امروز خدمات فراوانی در کل کشور به محرومان و مستضعفان جامعه ارائه می دهد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور که در سالن جلسات این موسسه برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: هدف از بعثت همه انبیا و تلاش اولیا و اوصیا در راستای هدایت انسان به کمال الهی که همان قرب است، می باشد.
 
وي با بیان این که در مسیر انسان به سوی مقصد اصلی، همواره گردنه های دشواری وجود دارد، گفت: بر اساس کلام قرآن، آزادگی و وارستگی از قیدو بندها ، لازمه هدایت و سعادت انسان است.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به خدمات فراوان و ماندگار حضرت امام (ره) به انقلاب و کشور و جهان اسلام، ابراز داشت: امام خمینی(ره) یقیناً جزو معدود افرادی در کل تاریخ بشریت است که انسان ها را از قید و بندها آزاد کرد و در سایه خلوص و توکل به خدا توانست به ملت ما استقلال، هویت و اعتماد به نفس بدهد.
 
آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: بی شک یکی از لایه‌های کوچک خدمات و برکات امام (ره) همین کمیته امداد است که روز اول در عین سادگی و با کمترین امکانات شروع به کار کرد و امروز خدمات فراوانی در کل کشور به محرومان و مستضعفان جامعه ارائه می دهد.
 
آيت‌الله مصباح فزود: بدون شک یکی از خالص ترین و ماندگارترین کارهای نظام اسلامی، رسیدگی به فقرای آبرومند بوده که این مهم از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شد.
 
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که رفع کلی فقر در جامعه، توقع بیجایی است، اظهار داشت: با وجود همه محدودیت ها، خدمات انجام شده از سوی کمیته امداد در طول حدود سی و چهار سال گذشته واقعا درخشان و قابل تقدیر بوده است به طوری که برای امثال ما جای غبطه می گذارد.
 
وي در خاتمه بر لزوم کارآفرینی و توجه به مساله به روز شدن و تحول در شیوه های امداد رسانی به محرومان و نیازمندان تاکید کرد و گفت: نیاز است که به موازات تحول در ابزارها و امکانات، تحول در شیوه ها نیز ایجاد شود به ویژه این که امروز زندگی ها نیز پیچیدگی ها و اقتضائات خاص خود را پیدا کرده است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.