سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت نفت زیر 100دلار کاهش نمی یابد/ همکاری های نفتی ایران و عراق گسترش می یابد

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار غیر منطقی است، از توقف سقوط قیمت جهانی نفت خبر داد و اعلام کرد: اگر قیمت نفت به کمتر از 100 دلار کاهش یابد مذاکراتی با سایر اعضای اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز ، پالایش و  پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت:  ایران آماد هرگونه همکاری با کشور عراق است و همکاری در میدان های مشترک و نیز قرارداد صدور گاز ایران به عراق نمونه ای از همکاری های گسترده دو کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت از حضور سازندگان ایرانی قطعات و تجهیزات صنعت نفت در  پروژه های کشور عراق حمایت کرده افزود:  وزارت نفت آماده هرگونه همکاری برای تسهیل این روابط است.

وزیر نفت در مورد ویژگی های نمایشگاه هجدهم گفت: این نمایشگاه بهترین فرصت برای ارائه توانمندی های تلاشگران صنعت نفت ایران  بوده و با نگاهی به دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه شده شاهد هستیم که تحریم ها تبدیل به فرصت شده است.

قاسمی ادامه داد: خودکفایی و تکیه بر توان سازندگان و تولید کنندگان ایرانی از اولویت ها و برنامه های وزارت نفت در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

وی در مورد قیمت های جهانی نفت خام و کاهش آن به زیر ١٠٠ دلار در هر بشکه گفت: تولید کنندگان و مصرف کنندگان از بهای ١٠٠ دلاری حمایت می کنند و در صورتی که کشورهای عضو اوپک به این نتیجه برسند که نیاز به جلسه فوق العاده است این جلسه برای بررسی وضعیت بازار برگزار خواهد شد./ر

برچسب ها: نفت ، همکاری ، قیمت ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.