سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاني زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شوراي همکاري خليج فارس جريان‌سازي‌هايش عليه ایران را تمام کند

يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه کشورهای عربی حق هيچ‌گونه دخالتي در امور کشورمان را ندارد،گفت: شوراي همکاري خليج فارس جريان‌سازي‌هايش عليه ایران را تمام کند.

"حسن هاني زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جريان‌سازي‌هاي شوراي همکاري خليج فارس عليه نيروگاه اتمي بوشهر، گفت: شورای همکاری خلیج فارس متأسفانه با استفاده از کوچکترین رخدادهای منطقه‌ای و جهانی و در رهگذر جريان‌سازي‌هاي عليه ايران در پي منزوي کردن کشورمان نزد افکار عمومي و ملت‌هاي جهان است.

وي بر زلزله اخير در بوشهر اشاره و ادامه داد: در حالي که اين شهر روی خط زلزله قرار دارد اما جايگاه اين نيروگاه تحت نظر کارشناسان ماهر و زبردست ايراني به گونه‌اي ساخته شده است که میزان آسیب پذیری این نیروگاه بسیار پائین باشد، بنابراین هرگونه تهديدي براي به خطر افتادن نیروگاه بوشهر امري مذبوح تلقي مي‌شود.

هاني زاده با تاکيد بر اينکه کشورهای عربی حق هيچ‌گونه دخالتي در امور کشورمان را ندارد، تصريح کرد: تعداد جمعيت استان بوشهر بیش از جمعیت کشورهای حاشیه خلیج فارس است، بنابراین چنانچه خطری وجود داشته باشد در وهله اول، آن تهديد متوجه ساکنان بوشهر و مردم بوشهر و نه ساکنان ساحل جنوبی خلیج فارس خواهد بود.

وي جريان‌سازي شوراي همکاري خليج فارس را در راستاي محروم ساختن ايران از حق هسته‌ايش دانست و افزود: موقعيت جغرافيايي نامناسب امارات، قطر و بحرين که مانع از احداث و ايجاد هرگونه نیروگاه هسته‌ای مي‌شود، موجب نگراني کشورهاي عربي حاشيه خلیج فارس براي دستيابي به نیروگاه هسته‌‌اي شده است.

اين کارشناس سياست خارجي با تاکيد بر اينکه کشور‌های حوزه خلیج فارس هيچ‌گونه حقي براي استفاده از فناوری‌های هسته‌ای را ندارد ، خاطر نشان کرد: اين کشورها با عدم جايگاه مطلوب جغرافيايي و نداشتن يک پایگاه مردمی مناسب و عدم برخورداري از ژئواستراتژیک چشمگير نمي‌توانند از فناوري هسته‌اي استفاده کنند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: شورا ، عربی ، بوشهر ، نیروگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.