سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي:

ايران امن‌ترين منبع تامين سوخت جهان است/ هيچگونه فرمانبرداري از قدرتهاي بزرگ نداريم

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه ايران هيچگونه فرمانبرداري از قدرتهاي بزرگ ندارد، گفت: دشمنان درصدد بودند تا از طريق تحريم ملت ايران را تحت فشار قرار داده و کشور را با شکست مواجه کنند اما غافل هستند که ملت ايران در مقابل فشار و زورگويي تسليم نخواهند شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري ، محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه)‌ در آيين افتتاح هيجدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز ، پالايش و پتروشيمي خطاب به کشورهايي که به دنبال استقلال هستند گفت : اگر آمريکا سوخت و انرژي در اختيار شما نگذارد و به ديگر کشورها نيز دستور دهد که از ارائه انرژي به شما امتناع کنند ، اقتصادتان با مشکل مواجه خواهد شد اما ايران هيچگونه فرمانبرداري از قدرتهاي بزرگ ندارد و بنابراين امن ترين منبع تامين سوخت در جهان است .

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به پيشرفتها و دستاوردهاي بزرگ کشور در عرصه‌هاي مختلف خاطرنشان کرد : روند صعودي صادرات غير نفتي و اينکه در بسياري از زمينه‌ها از برنامه توسعه جلوتر هستيم، نشان مي‌دهد که در سالهاي آينده نيازي به تامين ارز از طريق صادرات نفت نخواهيم داشت که اين شوک بزرگي براي قدرتهاي بزرگ و تحريم‌کنندگان ملت ايران خواهد بود .

رحيمي افزود : ملت ايران در جهتي تلاش مي‌کند که صادرات نفت را متوقف کرده و پس از تبديل آن به محصولات با ارزش بالا ، صادرات مواد پتروشيمي و محصولات غير نفتي خود را افزايش دهد.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به تحريم و فشارهاي دشمنان عليه ملت ايران خاطرنشان کرد : دشمنان در صدد بودند تا از طريق تحريم ملت ايران را تحت فشار قرار داده و کشور را با شکست مواجه کنند اما غافل هستند که ملت ايران با برخي کشورهايي که از آنان فرمانبرداري مي‌کنند فرق دارند و در مقابل فشار و زورگويي تسليم نخواهند شد .

رحيمي اضافه کرد : با دعاي خير و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و همکاري همه‌جانبه ملت ايران هر دري را که دشمن به رويمان بست ، در ديگري را گشوديم و يا بر درهاي بسته آنان رخنه‌اي ايجاد کرديم .

معاون اول رئيس‌جمهور تاکيد کرد: تحريم دشمنان سيل عظيمي بود که مي‌خواست جمهوري اسلامي ايران مقاوم را با مشکل مواجه کند اما اين سيل نه تنها نتوانست ما را متوقف کند بلکه باعث سرعت بخشيدن به حرکت و تلاش ملت ايران شد .
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.