سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

کشت برنج دربیش از6 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

رئیس اداره جهاد کشاورزی تنکابن گفت: کشت برنج در 6 هزار و 100 هکتار از زمینهای شالیکاری شهرستان تنکابن آغاز شد.

اوجانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: فعالیت 8 هزار و 600 شالیکار تنکابنی در بیش از 6 هزار هکتار زمین شالیکاری این شهرستان،آغاز و حدود 40 درصد این زمینها همزمان شخم و شیارزنی شدند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 25 درصد خزانه‌گیری نیز در این زمین شالیکاری در حال انجام است و برنج‌کاران با آماده‌سازی محل خزانه‌گیری نشای برنج همزمان با انجام عملیات شخم، این زمینها در حومه شهرها و روستاها چهره جدیدی به خود گرفته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی تنکابن تصریح کرد: برای تسهیل در انجام عملیات شخم و خزانه‌گیری تمام سردهنده‌های موجود آبگیری شدند.

اوجانی گفت: عمده‌ترین ارقام مورد استفاده کشت برنج شهرستان در کنار ارقام پرمحصول، ارقام دیلمانی، طارم و هاشمی هستند و با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی امسال نیز سال خوبی برای کشت برنج پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مزارع برنج از نظر زیبایی نظیر ندارد، افزود: به دلیل گردشگری بودن تنکابن و همچنین زیبایی‌های بی‌بدیل مزارع شالیکاری در فصول مختلف سال از ابتدای شخم تا برداشت و حتی بعد از آن، این عرصه کار و تلاش می‌تواند به عنوان یک جاذبه طبیعی و زیبا در کنار درآمد کشاورزی فرصت مناسبی برای اکوتوریسم محسوب شود./ب

برچسب ها: کشت ، برنج ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.