سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس: 10 میلیارد دلار کالای لوکس وارد کردیم

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت : 10 میلیارد دلار کالای لوکس وارد کردیم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام محمد رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: در سال گذشته کل واردات به کشور ما 62 میلیارد دلار و صادرات غیر نفتی 45 میلیارد دلار بوده است و تراز بازرگانی منفی در حدود 17 میلیارد دلار بدون در نظر گرفتن نفت داشتیم، که از این 17 میلیارد دلار، 10 میلیارد دلار آن کالاهای لوکس و لوازم آرایشی خارجی بوده است که به راحتی میشود اینها را از اقتصاد حذف کرد.

وی افزود: 7 میلیارد دلار دیگر هم چیزی نیست که اقتصاد ما از عهدهآن بر نیاید.

رجایی تاکید کرد: البته اگر حماسه سیاسی منجر به این شود که غرب تحریمش را بردارد، گشایشی در کار ما حاصل میشود، اما اگر هم تحریم ادامه پیدا کند، اقتصاد ما این پتانسیل را دارد که به خودش بیاید و ارزیابی مجددی کند و بتواند بر تحریم غلبه کند.

وی گفت: سال 91 برای کل کشور، بهویژه برای نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشور سال سختی بود، زیرا نتوانستند آن طور که علاقه داشتند به مردم خدمت کنند که آن هم به دلیل مشکلات اقتصادی بود که برای دولت به وجود آمد.

رجایی بیان داشت: در شهرستان گناباد پیشرفتهای قابل توجهی داشتیم و در پایان سال کارهای خوبی انجام شد که تا حدی وضع را بهبود میبخشید، ولی اگر مشکلات نبود، موفقتر بودیم.

وی در مورد فرودگاه گناباد تصریح کرد: امیدوارم در سال 92 فرودگاه گناباد بتواند پرواز داشته باشد، البته شاید این فرودگاه به مرحله تکمیل ترمینال نرسدب/.

 

 

برچسب ها: ورود ، کالای ، لوکس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.