سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

حجم سرمایه‌گذاری ورودی در زنجان 4 هزار میلیارد تومان است

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی زنجان گفت: سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری ورودی در استان بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ابوالفضل فلاح اظهار کرد: در زمینه طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی 102 جلسه در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های متقاضی صدور مجوز سرمایه‌گذاری داخلی 32 طرح بوده است، خاطر‌نشان کرد: تعداد طرح‌ها با سرمایه‌گذاری خارجی نیز پنج مورد بوده است.

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی 25 هزار و 413 میلیارد ریال و ارزی 16 میلیون دلار بوده است، اضافه کرد: میزان اشتغال‌زایی این 32 طرح در استان زنجان 9 هزار و 61 نفر برآورد شده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های خارجی را 3 هزار و 61 میلیارد ریال و هزار و 363 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: میزان اشتغال‌زایی این طرح‌‌ها نیز 4 هزار و 668 نفر اعلام شده است.

*جذب 50 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در سال گذشته

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر 11 طرح سرمایه‌گذاری در دست است، تصریح کرد: 50 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 4 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری ورودی در سال گذشته بوده است، ادامه داد: طی سال گذشته اعتراضاتی به ستاد سرمایه‌گذاری استان زنجان رسیده که به همه آنها رسیدگی شده است.

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی زنجان با بیان اینکه در سال گذشته چهار سامانه در استان طراحی شده است، اضافه کرد: امسال نیز تعدادی از سامانه‌های طراحی شده از مرحله آزمایشی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های برگزار شده طی سال گذشته 35 سازمان دولتی و 52 شرکت خصوصی با 15 اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان زنجان حضور داشتند، ادامه داد: کارگاه آشنایی با روش‌های تامین مالی خارجی نیز طی سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

*وجود 145 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد

فلاح از وجود 145 فرصت سرمایه‌گذاری در استان زنجان خبر داد و افزود: بیشتر این فرصت‌ها در بخش صنعت بوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.