سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش جديد صندوق بين‌ المللي پول:

رشد اقتصادي ايران منفي 1.9 درصد/سال 2014 اقتصاد ايران دوباره رشد مي‌کند

صندوق بين‌ المللي پول در گزارش جديد خود اعلام کرد که رشد اقتصادي ايران در روند منفي قرار دارد و نرخ تورم در اين کشور کماکان بالا خواهد بود، درحاليکه رشد اقتصادي در سال 2014 مثبت پيش بيني شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اکونوميک تايمز؛ صندوق بين المللي پول در بخشي از جديدترين گزارش خود با عنوان "چشم‌ انداز اقتصادي جهان" گفته است که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی، یک و نُه دهم درصد کاهش داشت و در سال جاری، نیز یک و سه دهم درصد کاهش خواهد داشت.

در ادامه اين گزارش آمده است که اقتصاد ايران به دليل تحريم‌هاي بي‌اساس اعمال شده از سوي غرب رشد منفي داشت ولي در سال 2014 اقتصاد اين کشور در مسير صعودي قرار خواهد گرفت. 

گزارش چشم انداز اقتصادي هر سه ماه يکبار منتشر مي‌شود و صندوق بين‌المللي پول در اين گزارش دورنماي اقتصادي جهان و کشورها را بررسي مي‌کند و پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی به 3.3 درصد برسد.

صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی که ماه ژانویه منتشر شده بود رشد 3.5 درصدی را برای اقتصاد جهان در سال 2013 را پیش بینی کرده بود.

صندوق بین المللی پول متوسط رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه طی امسال را 5.3 درصد پیش بینی کرده  که بیش از 4 برابر رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته خواهد بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته در سال 2013 به 1.2 درصد خواهد رسید.

برچسب ها: صندوق ، پول ، اقتصاد ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.