سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

دستگیری مجرم اینترنتی در زنجان

رییس پلیس سایبری فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک مجرم اینترنتی از شهروندان خواست برای حفظ اطلاعات و امنیت کارت‎های عابر بانک شخصی خود به هشدارهای پلیسی فتا توجه کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سرهنگ «نصرت‎الله امیری» افزود: در پی وصول شکواییه‎ای با موضوع برداشت از حساب بانکی به این پلیس، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی شاکی کرده بود که کارت بانکی و اطلاعات حسابش به غیر از همسرش در اختیار شخص دیگری نبوده و هیچ آشنائی با اینترنت نداشته و تا به حال خرید اینترنتی نیز نداشته است.

این مقام مسوول گفت: همسر شاکی در تحقیقات پلیس اظهار کرد با استفاده از کارت همسرش از سایتی نرم‌افزار خریداری و پس از آن متوجه شد که علاوه بر قیمت نرم‌افزار مبلغ فوق نیز از حساب کسر شده است و مدعی شد که اطلاعات حساب همسرش هک شده است.

امیری تصریح کرد: با بررسی‎های فنی و کار کارشناسی مشخص شد خریدها از درگاه معتبر بانکی بوده و هیچ سوء‌استفاده‎ای از حساب و کارت بانکی توسط افراد غیر انجام نشده است.

رییس پلیس سایبری ادامه داد: پلیس در تحقیقات فنی خود دریافت همسر شاکیه خود نسبت به خرید شارژ اینترنت اقدام کرده و قصد فریب پلیس را دارد که با توجه به مدارک و مستندات موجود، ناچاراً به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

امیری به شهروندان توصیه کرد: هر کاراکتر رمزی که شما به تعداد کاراکترهای رمز عبور خود اضافه می‌کنند، میزان امنیت ایجاد شده به وسیله آن چندین برابر افزایش می‎یابد. شمار کلمات و حروف کلمه عبور خود را حداقل تا 8 مورد انتخاب کنید. (رمز دوم و اینترنتی) هیچ گاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنید. در صورتی که شماره حساب یا شماره کارت شما به همراه هر یک از اطلاعات محرمانه در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد، امنیت حساب شما در معرض خطر است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: زنجان ، اینترنت ، مجرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.