سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان چهارمحال و بختیاری اعلام شد

تعداد اعضای اصلی و علی البدل چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئیس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات، تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی در شهرهای تا 20 هزار نفر، پنج نفر و اعضای علی البدل آن دو نفر و اعضای اصلی شوراهای اسلامی در شهرهای با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر، نظیر لردگان، فارسان، فرخشهر و هفشجان، هفت نفر است.
وی افزود: بر این اساس، اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهرهای با جمعیت 50 تا 100 هزار نفر نظیر بروجن، 9 نفر و علی البدل آن نیز چهار نفر و در شهرهای 100 تا 200 هزار نفر جمعیت نظیر شهرکرد، دارای 11 عضو اصلی و پنج علی البدل است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس قانون جدید انتخابات، در 542 روستای استان چهارمحال و بختیاری که حداقل 20 خانوار یا 100 نفر جمعیت باشد، انتخابات شورای اسلامی روستایی برگزار می شود.
جلالی افزود: حداقل مدرک تحصیلی داوطلبان انتخابات در روستاهای بالای 200 خانوار، دیپلم و روستاهای زیر 200 خانوار نیز سواد خواندن و نوشتن است.
رئیس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری، تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی روستاهای بالای هزار و 500 نفر جمعیت را پنج عضو و علی البدل را سه نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در روستاهای زیر هزار و 500 نفر جمعیت به ترتیب، سه و دو نفر است.
انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان چهارمحال و بختیاری، 24 خرداد ماه، همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود./ب

برچسب ها: اعلام ، اعضا ، شورا ، شهر ، روستا ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.