سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام را به ساعات پایانی موکول نکنند

رئیس ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه با اشاره به زمان یک هفته ای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: داوطلبان ثبت نام را به ساعات پایانی موکول نکنند.

ˈعلی درویش خضریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد:  هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مسؤولیت تعیین محل، تعداد شعب اخذ رای و تایید اعضای شعبه و هیات اجرایی انتخابات شوراها نیز مسؤولیت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام و نام نویسی از کاندیداهای شوراهای اسلامی، بیان کرد: این مهم تا پایان وقت اداری روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه و در مجموع به مدت هفت روز ادامه خواهد یافت.

درویش خضری بیان داشت: به استناد ماده 26 قانون، داوطلبان هنگام ثبت نام بایستی دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران بوده، دارای 25 سال سن، اعتقاد و التزام عملی به اسلام، ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی ادامه داد: مطابق قانون ، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائم از خدمت (برای مردان) الزامی است.

وی همچنین خواستار فعالیت کاندیداها در چارچوب قانون اساسی شد و هشدار داد: کاندیداها سعی کنند تا نام نویسی را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند.

درویش خضری خاطرنشان کرد: ثبت نام از کاندیداها در محل فرمانداری و بخشداری های مرکزی و ˈارجمندˈ صورت می گیرد و به منظور تسهیل در امور، دو دفتر پیشخوان دولت شهر فیروزکوه نیز به این منظور آماده سازی و تجهیز شده اند./ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.