سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فارس استان پایلوت در ورزش همگانی کشور

فارس استان پایلوت در ورزش همگانی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، علی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی ضمن تشکر از تلاشهای صورت گرفته در ورزش همگانی فارس و برنامه ­ریزی­های خوبی که انجام شده گفت: استان فارس  در بین استان­های جنوبی از جایگاه خوبی برخوردار است و نگاه ما به این مسأله است که فارس به عنوان استان پایلوت در ورزش همگانی کشور فعالیت کند.
وی گفت: در این راستا چشم­انداز فدراسیون ورزش همگانی را تا سال 1404 ترسیم کرده­ایم و یکی از برنامه­هایی که مد نظر ماست ایجاد جاده سلامت در همه شهرها می­باشد که این جاده با توجه به اقلیم و شرایط محیطی هر منطقه باید احداث شود.
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی گفت: با توجه به اینکه استان فارس یکی از قطب­های برجسته ورزش همگانی کشور است تلاش داریم تا در سال آینده ضمن برگزاری پیاده­روی متعدد در شهرهای استان دو یا سه کلاس بین­المللی داوری و مربیگری را نیز در شیراز برگزار کنیم.
مجدآرا افزود: براساس مصوبه دولت استاندار به عنوان رئیس شورای ورزش همگانی و مدیر کل ورزش و جوانان به عنوان دبیر شورا فعالیت خواهند کرد و با توجه به اینکه صادق عابدین استاندار فارس از استخوان پیشکسوتان ورزش همگانی بوده­اند بدون شک حضور وی در فارس می­تواند کمک زیادی به این ورزش کند.
رئیس فدارسیون ورزشهای همگانی در ادامه گفت: هیأت ورزشهای همگانی فارس کوچکترین حاشیه­ای نداشته و این مسأله حاصل تلاش و همدلی دست­اندرکاران هیأت است و امیداوریم که با استفاده از ظرفیت­های موجود در توسعه این ورزش تلاش بیشتری در فارس صورت گیرد .
مجدآرا با بیان اینکه هم اینک بالغ بر 21 درصد از مردم ایران در یکی از رشته­های ورزش همگانی شرکت می­کنند. گفت: با رصد ورزش­های همگانی در سطح جهان بیش از هزار و 300 ورزش و بازی احصا کرده­ایم و از میان آنها تاکنون 30 ورزش را که با فرهنگ و ارزش­های مردم ایران نیز تناسب دارد ترویج داده­ایم افزود : دو مصوبه توسط وزارت کشور ابلاغ شده که براساس آن وزارت ورزش و جوانان هماهنگ کننده تمام ارگان­ها و نهادها برای انجام فعالیت­های ورزشی است و همه موظف به اجرائی این آئین­نامه هستند.
وی گفت: در بعد ورزشهای همگانی تلاشهای خوبی صورت گرفته اما از آنجا که از سوی مسئولین به این ورزش تأکید می شود و همواره باید از ورزش همگانی به عنوان دامنه ورزش قهرمانی نام برد .

ورزش همگانی لازمه همه ورزشها است و بر این اساس در هر فدراسیون یک کمیته ورزش همگانی تشکیل شده است که این مسأله می­تواند کمک زیادی به توسعه ورزش همگانی داشته باشد ./ب






برچسب ها: فارس ، پایلوت ، ورزش ، همگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.