سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

کشت برنج در 9هزار و600 هکتار از شالیزارهای نکا

مدیر جهادکشاورزی نکا از آغاز کشت برنج در 9 هزار و 615 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

حسن سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : آماده‌سازی زمین و خزانه‌گیری‌ها در شهرستان انجام شده و فصل کشت و کار برنج در شرق مازندران نیز عملیاتی شده است.

مدیر جهادکشاورزی نکا افزود: نخستین بذرپاشی و خزانه‌گیری رقم طارم در اراضی روستاهای کلت و اطرب انجام شد.

به گفته سلیمی: از مجموع اراضی زیر کشت برنج، 5 هزار و 615 هکتار اختصاص به ارقام محلی و 4 هزار هکتار اختصاص به ارقام پرمحصول دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کشت برنج در نکا به صورت سنتی است، گفت: مکانیزه برنج در استان مازندران چند سالی است که در برنامه کاری مسئولان جهادکشاورزی مازندران قرار گرفت و مسئولان و دست‌اندرکاران در تلاش هستند که هر ساله با افزایش سطح زیر کشت برنج به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها هزینه کاشت این محصول را کاهش دهند که در همین راستا حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی نیز به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نکا افزود: تاکنون 8 هزار و 980 تن بذر گواهی شده رقم شیرودی و فجر توزیع شد.

وی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی و برنج در این شهرستان گفت: بیمه محصولات راهی مهم برای کاهش نگرانی‌های کشاورزان است و بیمه برنج در مزارع شالیزاری نکا نیز در سطح 3 هزار و 500 هکتار انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی نکا افزود: کشت مجدد برنج نیز در شالیزارهای نکا از رونق فراوانی برخوردار است و بعد از برداشت برنج در مرحله اول کشت برنج در یک هزار هکتار از مزارع برنج به صورت رتون انجام می‌شود.

 سلیمی  گفت: سال گذشته 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان نکا به کشت برنج اختصاص داشت که از این مساحت، 55 هزار تن شلتوک تولید شد./ب

برچسب ها: کشت ، برنج ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.