سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

آئین نامه های آموزشی ارتش بومی شده اند

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد یگانهای ارتش در جنوب گفت: امروز آئین نامه های آموزشی ارتش همه بومی شده اند و توسط افسران ایران تدوین می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امير سرتيپ دوم علي ظريفي يگانه پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هویت اصلی و واقعی خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورد و توانست به عنوان یک نیروی مسلح و یک بازوی پر توان در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس که از جمله روزهای سخت و سرنوشت ساز در تاریخ کشور بود از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حراست و نگه داری کند.

وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی کشور آمریکا، نیروهای ارتش کشور را در زمان حکومت طاغوت به گونه ای تجهیز کرده بودند که حافظ منافع خود در منطقه باشد اما با  پشت کردن ارتش جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس پهلوی و استکبار به راهکار های مختلفی دیگری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و حذف ارتش از این نظام ارزشمند داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد یگانهای ارتش  در جنوب تصریح کرد: بعد از پیروزی نظام نوپای اسلامی، دشمنان از پای ننشستند و ندای انحلال ارتش را با شعار های فریبنده سردادند که در این بین تعدادی از انسانهای بی بصریت هم با استکبار همنوا شدند.

امير سرتيپ دوم ظريفي يگانه بیان کرد: امام خمینی (ره) به این امر واقف بودند که در صورت انحلال ارتش جمهوری اسلامی، کشور با مشکلات جدی روبرو می شود و در آن برهه زمانی خاص و مهم، حمایت خود را از ارتش جمهوری اسلامی اعلام  کردند.

وی افزود: البته از آن زمان تا به امروز، ارتش جمهوری اسلامی ایران هم توانست به خوبی از اعتماد و همچنین اعتقادات امام راحل و مردم کشورمان حمایت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد یگانهای ارتش در جنوب با بیان اینکه دشمنان نظام  پس از شکست در نقشه های قبلی این بار تلاش خود را در  شاخه های نظامی شروع کردند، گفت: گروهکهای منافقی نظیر حذب منحله دموکرات در کردستان که از طرف کشور آمریکا حمایت می شدند، تعدادی از پادگانهای ارتش را در کردستان به تصرف خود درآوردند.

امير سرتيپ دوم ظريفي يگانه گفت: ما در آن روزها شاهد ایثار گری های ارتشیان نظیر شهید سپهبد صیاد شیرازی بودیم. این شهید که در آن روزها با عنوان استاد در مرکز توپخانه مشغول به فعالیت بود بعد از آگاه شدن از اشغال پادگان توسط اشرار و گروهکهای تروریستی در منطقه حاضر شد و با تشکیل تیمهای عملیاتی توانستند دست این اشرار را از منطقه کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه در آن برهه از زمان که دشمنان با شکست مواجه می شدند،جنگ تحمیلی را آغاز کردند، گفت: در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای اداره جنگ نداشتند و در شش ماه اول جنگ  به علت نداشتن تجهیزات، کمبود نیروهای انسانی و نبود فرماندهی منظم روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و از طرفی کشور عراق هم  به دلیل حمایتهای که از طرف کشور های نظیر امریکا و انگلیس می شد، سر تا پا مسلح بود.

فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد یگانهای ارتش در جنوب اضافه کرد: اما همان طور که مقام معظم رهبری در زمان حضور در لشکر 92 زرهی فرمودند: «یک تیپ از لشکر92 زرهی می تواند در مقابل چندیدن لشکر عراقی بایستد و مقاومت کند».

امير سرتيپ دوم ظريفي يگانه با بیان اینکه امروزه ما از لحاظ  دریافت تجهیزات نظامی تحریم هستیم، اظهار کرد: کلیه تجهیزات نظامی که ما در اختیار داریم، دارای فناوری بومی است که از همکاری بین نهادهایی مختلفی نظیر دانشگاه، سپاه انقلاب اسلامی، ارتش و وزارت دفاع کشور به  دست آمده است.

وی با بیان اینکه در جنگهای نسل چهارم باید از روشهای جدید استفاده کرد و متد و روشهای قدیمی دیگر کارکردی ندارند، گفت: امروزه کل آئیننامه های آموزشی نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط افسران و اساتید نیروی ارتش ابلاغ می شود و ما هیچ  آئین نامه ای را که بر گرفته از روشهای غربی باشد، نداریم
برچسب ها: نامه های ، آموزشی ، ارتش ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.