سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی کمیسیون آموزش وتحقیقات پیگیری می شود:

نقشه جامع علمی کشور بازنگری میشود

اعضای این کمیسیون پیگیر بازنگری در قوانین موجود برای اجرای نقشه جامع علمی کشور هستندو به طور حتم یافتن و شناسایی خلاءهای قانونی موجود در نقشه جامع علمی کشور می‌تواند به اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های مختلف کمک کند.

 صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:، اعضای این کمیسیون پیگیر بازنگری در قوانین موجود برای اجرای نقشه جامع علمی کشور هستندو به طور حتم یافتن و شناسایی خلاءهای قانونی موجود در نقشه جامع علمی کشور می‌تواند به اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های مختلف کمک کند.
 
 وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قصد دارد تا در سال جدید اولویت‌های قانون‌گذاری مرتبط با این کمیسیون را مشخص کند، افزود: این بازنگری قرار است در کل حوزه آموزش و تحقیقات انجام گیرد؛ البته در سال گذشته پیشنهاداتی در این خصوص انجام شد که در سال جدید  نسبت به این پیشنهادات تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفت.
 
 وی تصریح کرد: محورهای مختلفی اعم از اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش عالی، آموزش و پرورش، آموزش پزشکی و فنی‌وحرفه‌ای مد نظر کمیسیون بود که بدیهی است هر کدام از این محورها می‌تواند بخش عمده‌ای از تحول را در جامعه ایجاد کند.
 
 وی یادآور شد: اعضای کمیسیون بر این باورند که اگر این مهم اجرایی نشود عملا نقشه جامع علمی کشور مشکلی را از ما حل نمی‌کند.اعضای کمیسیون اصراری بر این ندارد که این قانون‌گذاری از سوی مرجع قانونی خاصی در کشور انجام گیرد؛ مهم آن است که مجلس در تحقق نقشه جامع علمی کشور باید مهمترین نقش را داشته باشد.

صابری با بیان اینکه در سال جدید تلاش می‌کنیم در خصوص نقشه جامع علمی
کشور، به امر قانون‌گذاری ورود پیدا کنیم، افزود: مشورت‌هایی بین کمیته آموزش عالی و مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شده که طی آن نتایج خوبی هم در این نشست‌ها و از سوی مرکز پژوهش‌ها به دست آمده که مشخص می کند تا چه اندازه نقشه جامع علمی کشور با قوانین موجود انطباق دارد.

وی گفت: به طور حتم یافتن و شناسایی خلاءهای قانونی می‌تواند به اجرایی شدن آن از سوی دستگاه‌های کشور کمک کند.
برچسب ها: علمی ، کشور ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.