سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

اختصاص یک میلیارد و 240 میلیون ریال اعتبار به دهیاری های استان چهارمحال و بختیاری

با هدف افزایش مهاجرت معکوس روستائیان استان چهارمحال و بختیاری، یک میلیارد و 240 میلیون ریال اعتبار به دهیاری های این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و  بختیاری گفت: این اعتبار هفته پیش از محل اعتبارات سال مالی 91 برای بهبود و گسترش زیر ساخت های عمرانی و رفاهی، ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند، اصلاح و توسعه معابر، ایجاد موسسات فرهنگی و ورزشی روستایی استان و تجهیز و تقویت دهیاری های استان چهارمحال و بختیاری به استان ابلاغ شد.

اسفند ماه پارسال هم 5 میلیارد ریال دیگر، از محل اعتبارات سال 90 در بین دهیاریهای استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

داریوش رضائی افزود: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ارائه خدمات مناسب در روستاها در حال حاضر، شاهد مهاجرت معکوس جمعیت در این استان از شهرها به روستاها هستیم.
به گفته وی؛ در یکی از این موارد، 50 خانوار روستای تشنیز از توابع شهرستان کیار که به علت کمبود امکانات به شهرها و مناطق برخوردار مهاجرت کرده بودند به روستای خود بازگشتند.
آقای بهزادی دهیار روستا، فراهم شدن امکانات بیشتر و موقعیت مساعد تر زندگی در 2 سال گذشته را دلیل بازگشت مهاجران این روستا برشمرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مهم ترین شاخص های تخصیص این بودجه بین دهیاری‌های استان چهارمحال و بختیاری، جمعیت و تعداد خانوار مستقر در روستاها است.
استان چهارمحال و بختیاری 900روستا دارد که روستای تشنیز با 2 هزار نفر جمعیت در فاصله 3 کیلومتری شلمزار مرکز شهرستان کیار و 35 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
این اعتبار از محل درآمدهای قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین و بین سیصد و شصت و یک دهیاری توزیع می شود./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.