سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ سبز 2 ماهه برای تولید خودروهای تک ایربگه/پراید فاقد کیسه هوا پلاک نمی شود

پس از حدود یک ماه توقف شماره گذاری خودروهای فاقد 2 ایربگ، طرح ارائه مهلت جدیدی به خودروسازان برای تجهیز سواری‌های تولیدی به دو کیسه هوا به تصویب نهایی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اواخر هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مقامات مسوول برای بررسی زمان‌بندی و چگونگی تجهیز سواری‌های داخلی به دو کیسه هوا برگزار شد  که در این جلسه قرار بود مشگلات خودروسازان در تامین کیسه هوا بررسی شود و در صورت امکان به آنها مهلتی دوباره برای تجهیز محصولات به این استاندارد اجباری داده شود. 
به دنبال‌ آن روز گذشته آخرین جلسه کارشناسی مربوطه در این زمینه برگزار شد و در این جلسه توافقات نهایی در این زمینه صورت گرفته و جدول زمان‌بندی تجهیز سواری‌های داخلی به دو کیسه هوا تدوین شد.
بر این اساس مهلت جدیدی به خودروسازان برای تجهیز محصولات خود به دو کیسه هوا داده شود به‌گونه‌ای که خودروسازان تا ابتدای تیرماه امسال فرصت خواهند داشت تولید سواری‌های تک ایربگه را ادامه دهند. 
بر اساس این گزارش نظام‌الدین برزگری رییس سازمان ملی استاندارد در این خصوص گفت: با مصوبه هیات دولت قرار شد خودروهای تولیدی و به ویژه پراید در طول دو ماه به دو ایربگ مجهز شوند و اگر قبل از این دو ماه نیز امکان تأمین ایربگ فراهم شود، این موضوع زودتر عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث‌ در مورد نصب دو ایربگ بر روی خودروها مطرح است در حالی که بخشی از تولیدات پراید به عنوان پرتیراژترین خودروی کشور هنوز دارای یک ایربگ هم نیست و خودروسازان به دنبال مصوبه ستاد تدابیر ویژه در این مورد بودند.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با مصوبه اخیر دولت، خودروهای دارای یک ایربگ طی دو ماه آینده شماره‌گذاری خواهند شد.
وی در خصوص وضعیت شماره گذاری برخی از تولیدات پراید که حتی به یک ایربگ نیز مجهز نیستند، اظهار داشت: شماره‌گذاری خودروی فاقد کیسه هوا در سال جدید ممنوع است./س
برچسب ها: ایربگ ، استاندارد ، توقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.