سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست:

شاخص هاي توسعه پايدار در كشور تعيين مي شود / طراحي مدارس سبز در كشور

محمد جواد محمدي زاده در اولين نشست كميته ملي توسعه پايدار در سالجاري با بيان اينكه در سال گذشته شاخص هاي توسعه پايدار تعريف شد، افزود: امسال شاخص هاي توسعه پايدار در كشور نهادينه و مصوب مي شود.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد: همه دستگاه هاي امر توسعه، شاخص هاي مربوط به دستگاه ها خود را به نتيجه برسانند و اعلام كنند.
محمدي زاده با بيان اينكه تعيين شاخص هاي توسعه پايدار، موضوع زير ساختي است و امكان پايش، ارزيابي، رصد فعاليت ها را فراهم مي كند،اظهار داشت: گزارش بعدي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه با فرض اين شاخص ها تدوين و ارائه خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه سند توسعه در حوزه محيط زيست، يك سند بالادستي و عام است و به عنوان مبنا تلقي مي شود، اظهار داشت: سند ملي محيط زيست مراحل نهايي تصويب را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي مي كند ،يك سند فرابخشي است و به همه دستگاه ها و مردم مرتبط است.
به گفته محمدي زاده، پيوست اين سند ملي،‌نقشه راهي است كه مي تواند اهداف توسعه پايدار را محقق نمايد و شاخص هاي توسعه پايدار مبنايي براي ارزيابي مي شود .
رييس سازمان حفاظت محيط زيست از عملياتي شدن الگوي مديريتي  در محيط هاي آموزشي ، واحد هاي صنعتي خبر داد و افزود: براي اينكه مفاهيم زيست محيطي نهادينه شود ، پايداري را در توسعه پايدار جستجو مي كنيم.
وي در ادامه از عملياتي شدن ماليات سبز در بودجه سالجاري دولت به مجلس شوراي اسلامي خبر داد و افزود: ماليات  واحد هاي كه به نوعي مضر محيط است و تخريب محيط زيست را در بر دارد، بايد ماليات اضافه بپردازند و امسال اين موضوع تعيين تكليف مي شود.
طراحي مدارس سبز در سطح كشور
معاون رييس جمهور همچنين از طراحي مدارس سبز در سطح كشور خبر داد و اظهار داشت: در اين مدارس انژي هاي پاك استفاده مي شود و پسماند هاي مدرسه صحيح جمع آوري و دفن مي شود.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد : در اين مدارس سرانه فضاي سبز پيش بيني مي شود و موضوعات زيست محيطي از قبيل آلودگي صوتي،‌نور كافي دنبال مي شود.
 
محمدي زاده بيان داشت: در حوزه فرهنگ سازي محيط زيست به دنبال نهادينه كردن اخلاق زيست محيطي و تغيير  رفتار محيطي در واحد هاي صنعتي،‌مدارس، دانشگاه ها و بيمارستان هستيم تا بتوانيم همه مردم را با موضوع محيط زيست درگير نماييم./ف
برچسب ها: شاخص ، پایدار ، مدارس ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.