سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

پرونده مسكن مهر خراسان جنوبي تا شهريور بسته مي شود

دستگاه‌هاي اجرايي و خدمت رسان بايد با تلاشي مضاعف مسكن مهر خراسان جنوبي را تا نيمه اول امسال تكميل كنند و تحويل متقاضيان دهند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛

قهرمان رشيد استاندار خراسان جنوبي در شوراي مسكن استان با تاكيد بر اتمام طرح‌هاي مسكن مهر تا پايان شهريورماه تصريح كرد: شهرداري‌ها زيباسازي و تكميل فضاي سبز سايت‌هاي مسكن مهر را در دستور كار خود قرار دهند. وي خدمات دولت در مسكن مهر را قابل توجه عنوان كرد و افزود: مردم نيز مشاركت بالايي در تكميل واحدهاي مسكوني دارند كه در اين راستا دستگاه‌ها بايد تمام همت خود را در اين طرح‌ها داشته باشند.
تكميل 10 هزار واحد مسكوني مهر
مسعود مالكي مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي نيز در اين جلسه با بيان اين كه تاكنون 17 هزار و 565 واحد مسكوني مهر در اين استان تحويل داده شده و يا آماده بهره‌برداري است گفت: امسال 10 هزار و 739 واحد مسكوني در اين استان تكميل مي‌شود.سهميه مسكن مهر خراسان جنوبي 28 هزار و 304 واحد است كه 19 هزار واحد مسكوني در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت، 8 هزار و 500 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 804 واحد در بافت‌هاي فرسوده شهري قرار دارد.
مالكي خاطرنشان كرد: از 19 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر، 16 هزار و 512 واحد مختص بيرجند و 2 هزار و 488 واحد مختص شهرستان قاين است. وي با اشاره به پرداخت 420 ميليارد و 275 ميليون تومان تسهيلات به مسكن مهر خراسان جنوبي اظهار داشت: از اين مبلغ 301 ميليارد و 585 ميليون تومان در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و 118 ميليارد و 690 ميليون تومان در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت پرداخت شده است.8 هزار و 600 واحد مسكن مهر در اين استان با اعتبار 258 ميليارد تومان آماده تحويل است.
مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي با اشاره به اشتغال 26 هزار نفري ايجاد شده در طرح‌هاي مسكن مهر استان اضافه كرد: زيربناي مفيد هر واحد مسكوني مهر 75 تا 110 متر مربع بوده و قيمت تمام شده هر واحد نيز بين 29 تا 35 ميليون تومان متغير است. از نظر كيفيت ساخت، مباحث 20 گانه مقررات ملي ساختمان به ويژه مبحث 19 در خصوص بهينه‌سازي مصرف انرژي در ساختمان رعايت شده است.
حسن افتخاري مديرعامل شركت گاز خراسان جنوبي نيز افزود: 95 درصد واحدهاي آماده تحويل از گاز طبيعي برخوردار است و مابقي نيز در آينده نزديك گازدار مي‌شود. /ب

برچسب ها: مسکن ، مهر ، خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.