سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

رشد 86 درصدی صادرات خراسان شمالی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ارزش کالاهای صادر شده استان در سال گذشته نسبت به برنامه 86 درصد افزایش داشت.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سید ابراهیم حسینی  بابیان این مطلب افزود: ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی این استان به خارج از کشور در سال 91 به حدود 204 میلیون دلار رسید.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس برنامه صادراتی استان که در شورای توسعه صادرات و مطابق با قابلیت و توانمندی استان مصوب شده بود میزان این صادرات 110 میلیون دلار هدفگذاری شده بود.

وی افزود: در مجموع در سال گذشته 372 هزار تن کالای غیرنفتی از این استان به 20 کشور خارجی صادر شد.

دبیر شورای توسعه صادرات خراسان شمالی گفت: ارزش صادرات این استان در سال 91 نسبت به سال قبل از آن کمتر از دو درصد کاهش داشته است.

حسینی ارزش صادرات این استان در سال 90 را حدود 209 میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: 255 هزار تن از صادرات این استان در سال قبل محصولات مجتمع پتروشیمی خراسان بود که ارزش آن 138 میلیون دلار بوده است.

وی بخشی از کاهش ارزش صادرات این استان را ناشی از ممنوعیت صادراتی ایجاد شده برای برخی محصولات پتروشیمی و نیز صدور کالای این استان با تعهد ارزی بازرگانان سایر استان ها دانست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: همچنین97 هزار تن از صادرات سال گذشته استان به ارزش 54 میلیون دلار تولیدات صنعتی بود که از لحاظ ارزش 19 درصد رشد و از لحاظ وزنی 25 درصد کاهش داشته است.

وی 12 میلیون دلار از ارزش کالاهای صادراتی خراسان شمالی به وزن 20 هزار تن را مربوط به تولیدات کشاورزی استان دانست که به نسبت مشابه سال 90، صادرات محصولات کشاورزی خراسان شمالی هفت درصد رشد داشته است.

به گفته وی صادرات محصولات کشاورزی این استان در سال 91 به نسبت سال قبل از آن از لحاظ وزنی نیز 42 درصد افزایش داشته است./ع
برچسب ها: صادرات ، کالا ، رشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.