سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اصفهان می‌تواند محور توسعه صنایع توریسیم ایران با سنگاپور باشد

سفیر سنگاپور در ایران گفت: اصفهان می‌تواند به عنوان محور توسعه صنعت توریسم ایران با سنگاپور تلقی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «چیو تای سو» در دیدار با رییس اتاق در سالن تشریفات اتاق اصفهان تصریح کرد:وجود آثار تاریخی و طبیعت زیبای اصفهان می‌تواند گردشگران سنگاپوری را به خود جذب کند.

وی از تنظیم یادداشت تفاهم بین موزه ملی ایران و موزه آسیایی سنگاپور در راستای مبادلات فرهنگی خبر داد و گفت:اصفهان با دارا بودن پیشینه فرهنگی تاریخی می‌تواند محور موثری در توسعه این روابط فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

وی اضافه کرد:در سال گذشته بیش از 36 هزار نفر ایرانی از سنگاپور بازدید کردند و همکاری دو کشور در بخش توریسم می‌تواند روابط اقتصادی را نیز توسعه دهد.

وی از آمادگی برگزاری نمایشگاه جاده ابریشم در سنگاپور و اصفهان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها مختلف می‌تواند به تقویت روابط دو کشور کمک کند.

وی صنایع دستی را یکی دیگر از زمینه‌های قابل گسترش همکاری سنگاپور و اصفهان برشمرد و گفت:تجارت در سنگاپور بیش از سه برابر تولید ناخالص داخلی است. وی حضور دانشجویان ایرانی در این کشور را یکی از زمینه‌های تعاملات دو کشور برشمرد.

وی مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2011 را بیش از 5/6 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت:این عدد در سال 2012 به 1/2 میلیارد رسیده است که محدودیت‌های بین المللی از جمله عوامل موثر در کاهش مبادلات دو کشور بوده است.

وی مشکلات بانکی را از جمله مهمترین موانع پیش روی توسعه روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت:در صورت برداشتن این محدودیت‌ها‌،مبادلات تجاری دو کشور بسیار متفاوت از عدد کنونی خواهد بود.

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این دیدار با اشاره به تاریخچه اصفهان و پایتختی این شهر در سه دوره تاریخی گفت:حضور ادیان مختلف در اصفهان و زندگی مسالمت آمیز با یکدیگر نشان از ظرفیت‌های این شهر در طی تاریخ دارد.

وی تصریح کرد: حضور ملیت‌های مختلف در کشور سنگاپور و همدلی آنان نشان از وجود زمینه مشترک فرهنگی با اصفهان در ایجاد فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز بین قومیت‌ها و ادیان‌های مختلف است.

وی از آمادگی فعالان اقتصادی استان در توسعه روابط با سنگاپور در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت:برطرف شدن مشکلات بانکی می‌تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

گفتنی است :کل تجارت خارجی سنگاپور در سال 2011 برابر : 775 میلیارد دلار بوده که عمده‌ترین شرکای تجاری این کشور مالزی، چین، آمریکا، اندونزی، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، تایوان،هند، تایلند، استرالیا، عربستان، آلمان، امارات، فرانسه، هلند، فیلیپین، انگلیس، ویتنام و سوئیس است. کل صادرات: 409 میلیارد دلار است. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.