سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در ديدار علما و نخبگان نيجر:

قدرت‌هاي فاسد جهاني به بن بست رسيده‌اند

رييس جمهور گفت: امروز جامعه بشري به سرعت به سمت وحدت در حال حرکت است همه از وضع موجود ناراحت بوده و به دنبال عدالت،‌ توحيد و پاکي هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمود احمدي‌نژاد" شامگاه دوشنبه به وقت محلي در ديدار با علما و نخبگان نيجر با بيان اينکه مسلمانان بايد به دنبال نجات همه بشريت باشند و شعار و اهداف مسلمانان جهاني باشد، اظهار داشت: اگر اهداف جهاني نداشته باشيم، دشمنان بشريت شعارهايي خواهند داد که مسمانان را متضرر خواهند کرد.
 
احمدي‌نژاد گفت: قدرت هاي فاسد جهاني به بن بست رسيده و به زودي ملت‌هاي جهان به صورت يکپارچه در برابر قدرت‌هاي ظالم ايستادگي کرده و توحيد و عدالت را در جهان حاکم خواهند کرد.
 
رييس جمهور با اشاره به وضعيت نابسامان کنوني جهان با طرح اين سوال که آيا امروز کسي در جهان پيدا مي شود که از وضع خود و ملت‌ها راضي باشد، اظهار داشت: مسلما پاسخ به اين سوال منفي است اما سوال اين است که چرا جامعه بشري به شرايط کنوني گرفتار شده است، آيا خداي متعال انسان را براي اين نوع زندگي خلق کرده است؟

احمدي‌نژاد با بيان اينکه آرزوهاي تاريخي بشر براي برپايي عدالت، توحيد و کرامت انساني محقق نشده است، گفت: علت اصلي وضع موجود جهان دور شدن انسان‌ها از راه پيامبر عزيز اسلام(ص) است و به تعبير ديگر مي‌توان گفت که علت اين موضوع کساني هستند که به تبعيت از شيطان در برابر حق مي‌ايستند و عدالت را پايمال مي‌کنند.
 
رييس جمهور با بيان اينکه پيامبر اسلام(ص) متعلق به همه انسانها و براي همه ملت‌ها است، اظهار داشت: پيامبر اسلام(ص) آمدند تا حقيقت انسان را از تعصبات، سلطه‌طلبي، ‌غرور و تکبر نجات داده و انسان‌ها را در مسير رسيدن به قله خليفه الهي هدايت کند اما متاسفانه اين اتفاق هنوز به طور کامل نيفتاده است.
 
احمدي نژاد با بيان اينکه امروز چه کسي و کدام کشور مي‌تواند ادعا کند بگونه‌اي زندگي مي‌کند که پيامبر اسلام(ص) خواسته است، افزود: علت اين موضوع آن است که جامعه بشري آن طور که پيامبر مي‌فرمود، زندگي نکرده است و عده زيادي پيام پيامبر(ص) را دريافت نکرده اند و البته عده‌اي هم به رغم دريافت پيام پيامبر اسلام(ص) از آن تبعيت نمي کنند.
 
رييس جمهور گفت: مستکبران و خودخواهان در جامعه بشري حاکم شده و اجازه نمي‌دهند که راه و پيام پيامبر به طور واقعي به جامعه بشري منتقل شود.
 
احمدي‌نژاد با طرح سوال ديگري مبني بر اينکه چرا مسلمانان به رغم اينکه علاقمند وحدت هستند اما هيچگاه اين وحدت محقق نشده است، گفت: متاسفم که بگويم امروز بخش قابل توجهي از مسلمانان عليه مسلمانان هستند و ثروت برخي ملت‌هاي اسلامي عليه ملت‌هاي اسلامي ديگر هزينه مي شود و برخي دولت‌ها هم هستند که رابطه‌شان با دشمنان مسلمانان صميمي‌تر از رابطه با کشورهاي اسلامي است.
 
رييس جمهور با طرح اين سوال که چگونه مي توانيم متحد باشيم؟ گفت: ايجاد اتحاد نيازمند عواملي متعددي است که اولين عامل آن کار براي خدا و خالص کردن نيت‌هاست. کساني که به دنبال خودخواهي و زورگويي بوده و در تعصبات قومي و نژادي منجمد شده‌اند، هرگز نمي‌توانند با هم متحد شوند.
 
احمدي‌نژاد با طرح اين سوال که آيا همه کساني که براي خدا کار مي‌کنند مي توانند متحد شوند، ‌اظهار داشت: پاسخ به اين سوال منفي است براي اتحاد بايد اهداف واحد تعريف شود و اگر هدف واحدي نباشد وحدتي نيز بوجود نخواهد آمد و اصولاً اتحاد در پيگيري اهداف مشترک محقق مي شود و هر چه قدر اهداف بزرگتر باشد زمينه وحدت نيز بيشتر خواهد بود.
 
رييس‌جمهور افزود: کساني با هم مي‌باشند که به دنبال آرمان‌هاي بزرگ الهي هستند.
 
احمدي‌نژاد با طرح اين سوال که براي اتحاد کدام اهداف بايد مد نظر قرار گيرد، گفت: بالاترين اهداف مواردي است که پيامبر عزيز(ص) تأکيد کردند و بايد توجه داشت که اهداف اسلام فراتر از طايفه، گروه و نژاد جهاني است.
 
رييس‌جمهور با اشاره به اينکه مسلمانان بايد به فکر نجات همه بشريت و استقرار عدالت در همه جهان باشند، اظهار داشت: اگر برپايي، عدالت جهاني و استقرار توحيد در همه جهان را هدف قرار دهيم در چنين صورتي رسيدن به اتحاد آسان خواهد بود.
 
رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: هر کس دريافت و فهمي از توحيد و عدالت دارد، اما براي اينکه توحيد و عدالت واقعي حاصل شود، نيازمند کسي هستيم که حقيقت توحيد و عدالت را آنطور که پيامبر عزيز اسلام(ص) مي‌فهميد بشناسد و شناخت چنين فردي يک نياز قطعي است.
 
احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر خداي متعال نيازي را خلق کرده، پاسخ به آن را نيز خلق کرده است و آن کسي که امروز حقيقت توحيد و عدالت را در جامعه بشري جاري کند، انسان کامل است. انساني که به قله کمال رسيده و او فرزندي از فرزندان پيامبر گرامي اسلام است.
 
رييس‌جمهور گفت: امروز بايد به دنبال کسي باشيم که از جنس پيامبر اسلام(ص) است و اسلام و قرآن را مانند پيامبر اسلام(ص) مي‌فهمد و اگر در محور چنين فردي جمع شويم، خود به خود وحدت محقق خواهد شد چرا که انسان کامل محور وحدت است.
 
احمدي‌نژاد گفت: عده‌اي چنين مطرح مي‌کنند که صحبت از انسان کامل و موعود موجب تفرقه مي‌شود در حالي که برعکس آنها، معتقدم امام و انسان کامل محور وحدت هستند.
 
رييس‌جمهور افزود: مگر مي شود مسلماني بشنود که اگر فرزندي از فرزندان اسلام(ص) بيايد جهان را نجات داده و دين پيامبر را به طور کامل حاکم خواهد کرد، ناراحت شود.
 
در ابتداي اين ديدار تعدادي از عالمان و نخبگان نيجر در سخناني مطالب و ديدگاه‌هاي خود را در موضوعاتي از جمله روابط ايران و نيجر، تلاش براي اتحاد مسلمانان و برپايي نظم عادلانه در جهان با احمدي‌نژاد در ميان گذاشتند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.