سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفو بین الملل مواضع فرانسه در قبال حجاب مسلمانان را محکوم کرد

رفتارهای تبعیض آمیز سیاستمداران اروپایی در مقابل مساله حجاب، موجب نگرانی سازمان عفو بین الملل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، چند هفته پس از تصمیم اخیر دادگاه فرجام خواهی در خصوص موضوع مهد کودک «بابی لو»، سازمان عفو بین الملل در گزارشی به اعلام نظر خود درباره پرونده مذکور و موارد مشابه پرداخت. 
این پرونده که مربوط به اخراج یکی از کارکنان مرکز نگهداری از کودکان «بابی لو»، به خاطر داشتن حجاب می شود، از سال 2008 تا کنون بحث های زیادی را در پی داشته است. 
درگزارش مذکور، این سازمان غیر دولتی بار دیگر موضع گیری تبعیض آمیز فرانسه را در مقابل به کار گیری نشانه های مذهبی، به ویژه حجاب، محکوم کرده است. 
پس از بررسی مجدد پرونده مذکور در دادگاه فرجام خواهی و رای قابل قبول این دادگاه مبنی بر غیر موجه بودن اخراج صورت گرفته، سازمان عفو بین الملل ضمن ابراز نگرانی خود از اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، «فرانسوا اولاند»، موضع گیری سیاست مردان فرانسوی را در قبال این موضوع نادرست قلمداد کرده است. 
رئیس جمهور فرانسه روز بیست و هشتم مارس 2013 با ابراز نارضایتی از رای دادگاه فرجام خواهی، از تصمیم خود در خصوص وضع قوانین جدید در مورد حجاب خبر داد. تصمیمی که پوشش حجاب را برای کارکنان مراکز خصوصی نگهداری از کودکان ممنوع خواهد کرد. 
سازمان عفو بین الملل از مقامات سیاسی فرانسه خواسته است که از موافقت با تصویب چنین قانونی که نوعی توهین به آزادی مذهبی ست، خودداری نمایند. 
این نهاد بین المللی دقیقا یک سال پیش، در آوریل 2012 نیزگزارش نگران کننده ای در مورد تبعیض علیه مسلمانان در اروپا، تحت عنوان «انتخاب ها و پیش داوری ها» منتشر کرده بود. 
در این گزارش نیز عفو بین الملل رویکرد دولت فرانسه را به موضوع حجاب و پوشش مذهبی محکوم کرده بود. 
گزارش مذکور دولت های فرانسه، بلژیک، هلند، اسپانیا و سوئیس را به تلاش در جهت مبارزه با تفکرات کلیشه ای و پیش داوری های منفی در مورد مسلمانان دعوت کرده است؛ پیش داوری هایی که از نظر این سازمان به تبعیض ها در همه زمینه ها به ویژه در زمینه آموزشی و شغلی، دامن می زنند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.