سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزامات ورزش هاي تابستاني را بياموزيد

پزشکان به افرادي که به ويژه در فصول گرم سال و در مکان هاي باز به فعاليت ورزشي مي پردازند توجيه هايي دارند که سلامت آنها تامين شود و کمترين آسيب را به دليل تغييرات آب و هوايي ببينيد

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ افراد بايد براي ورزش در هواي گرم تجهيزات مناسب به همراه داشته باشند، از جمله اين تحهيزات پوشيدن لباس هاي خنک و راحت است که از جنس پنبه باشد و به ويژه  از الياف نايلوني در ساخت ان استفاده نشده باشد، زيرا لباس هاي نايلوني  در اثر ورزش کردن به شدت داغ مي شوند و حتي ممکن است در اثر گرما فرد دچار حالت شوک و بيهوشي گردد.

گفتني است از ديگر تجهيزات لازم براي ورزش کردن در هواي گرم  استفاده از کلاهي است که فضاي کافي براي تعريق در آن وجود داشته باشد و همينطور توانايي جذب حرارت را نيز داشته باشد.

پزشکان توصيه مي کنند تا افراد تا حد ممکن در سايه در هواي گرم ورزش کنند و از ورزش کردن در ساعات اوج تابش نور خورشيد و حرارت بالاي هوا خودداري نمايند.

همينطور پزشکان توصيه مي کنند تا افراد حتما در هنگام ورزش آب کافي به همراه خود داشته باشند و يا از شربت ليمو براي رفع تشنگي استفاده کنند.

از ديگر تحهيزات کفش ورزشي مناسب فصل است که سبک و راحت باشد و قابليت جذب تعريق را داشته باشد.

پزشکان توصيه مي کنند تا افراد در فصول گرم سال از تجهيزات ورزشي که در آنها پلاستيک بيشتر به کار رفته و به جاي وسايل با ترکيب آلياژهاي مختلف استفاده کنند تا دچار سوختگي ناشي از دست زدن و ورزش با اين تجهيزات شوند./ح

برچسب ها: ورزش ، تابستان ، تعریق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.