سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

470 گونه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 470 گونه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت:کشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های بی نظیر سرمایه گذاری در استان است.

سید ˈمحمد جهان آراˈ در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:با هدف افزایش تولید گیاهان دارویی این اداره کل در سال های اخیر اقدام به کشت بیش از 100 گونه گیاهی کمیاب در مناطق مختلف کرده است.
وی افزود: سه گیاه دارویی و کمیاب در دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین در محدوده ای به وسعت ‎ 53هزار هکتار در استان به وفور یافت می شود.
وی اظهار داشت:گیاهیانی مانند کنگر، بیلهر، ریواس بن سرخ، کارده، تره کوهی باریجه، آنغوزه، آویشن ، هوچوبه، مورد، صدر، بابونه، رازیانه، کتان، گل گاوزبان و آلوئه و جاشیر،گل اشک از جمله گیاهان خوراکی و مرتعی و دارای خواص داروی این استان محسوب می شود.
جهان آرا با اشاره به اینکه برداشت گیاهان داروری غیر اصولی و به روش سنتی انجام می شود گفت:این نوع برداشت باعث از بین رفتن قسمت های وسیعی از این گیاهان شده است.
مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری کهگیلویه وبویراحمد اظهار امیدواری کرد، با تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه از برداشت بی رویه و غیر اصولی گونه های کمیاب جلوگیری شود./ع
برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.