سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير كشور خبر داد؛

تعيين نمايندگان ايران و امارات براي حل و پيگيري مسائل وزراي كشور

جمهوري اسلامي ايران و امارات عربي متحده، خبر از تعيين نمايندگاني براي حل و پيگيري مسائل دو طرف دادند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور پس از ديدار خود با وزير كشور امارات گفت: ايران و امارات دو كشور دوست، برادر، مسلمان و همسايه با روابط بسيار خوب در زمينه‌هاي اقتصادي،‌ تجاري، سياسي و امنيتي هستند كه اين ارتباطات و مناسبات در همه زمينه‌ها روز به روز در حال گسترش است.

وي افزود: جلسه با وزير كشور امارات در مورد همكاريهاي امنيتي بود و توافق شد با تبادل اطلاعات و ارتباطات وسيع‌تر، امنيت بيشتري را در منطقه شاهد باشيم، همچنين توافق كرديم كه در موضوع تردد اتباع دو كشور، تسهيلات جديدتري بايد فراهم شود.

محمد نجار در ادامه گفت: براي بررسي و برطرف كردن مشكلات احتمالي در فرآيند همكاري‌ها هم نمايندگاني از طرفين معرفي شدند.

وي افزود: با توجه به زمينه‌هاي بسيار خوبي كه براي سرمايه‌گذاري در كشورمان وجود دارد، در مورد سرمايه‌گذاري‌هاي جديد و همكاري در زمينه‌هاي مختلف از جمله نفت، گاز و انرژي اعلام آمادگي شد.

وزير كشور همچنين مبارزه با مواد مخدر، همكاري‌هاي مرزي و درياباني، مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري، قاچاق انسان و پول‌شويي را نيز از جمله مباحث مطرح شده در اين جلسه ذكر و تصريح كرد: امكان گسترش همكاري‌ها در اين موضوعات و ديگر مباحث امنيتي كه در حوزه كاري دو وزارت كشور قرار دارد وجود دارد.

"شيخ سيف بن زايد آل نهيان"، وزير كشور امارات هم در اين مصاحبه با ابراز خوشحالي از ديدار با همتاي ايراني خود گفت: ديدار بسيار خوب و گفتگوهايي با صراحت انجام شد.

وي افزود: براي برطرف كردن هر گونه چالش و فراهم‌كردن زمينه همكاري‌هايي بين دو كشور، تشكيل گروهي مورد توافق قرار گرفت تا مسائل را بررسي و با ايجاد زمينه‌هاي مثبت اين همكاري‌ها، توسعه بيشتر آنها را در آينده شاهد باشيم.

وي گفت: ايران و امارات دو كشور دوست، برادر، مسلمان و همسايه هستند كه روابط خوبي دارند.

وزير كشور امارات عربي متحده وقوع زلزله اخير در استان بوشهر را به دولت و ملت شريف ايران تسليت گفت.

شيخ سيف بن زايد آل نهيان ضمن ابراز خرسندي از سفر وزير كشور جمهوري اسلامي ايران به امارات افزود: همكاري‌هاي دو وزارتخانه مي‌تواند در زمينه‌هاي ايجاد رفاه بيشتر و در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و نيز برطرف كردن همه موانع براي پيشرفت روابط و همكاري‌هاي صميمانه بين دو كشور همسايه موثر باشد.

وزير كشور پيش از اين ديدار، با شيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نخست وزير امارات متحده عربي و حاكم امارات دبي هم ديدار و گفتگو كرد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.