سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش رشته‌های ارشد و دکتری از اولویت پردیس جدیدالتاسیس دانشگاه ارومیه

مسئول راه‌اندازی پردیس دانشگاه ارومیه، گفت: مجوز ایجاد پردیس دانشگاه ارومیه از سوی دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی معاونت آموزشی وزارت علوم در آبان ماه سال گذشته به دانشگاه ارومیه ابلاغ شد و این پردیس فعالیت رسمی خود را از ششم آبان ماه 91 آغاز کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، دکتر نادر پورمحمود با اعلام این خبر، اظهارداشت: در پی رایزنی با معاونت آموزشی وزارت علوم، مجوز ایجاد 18 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هشت رشته در مقطع دکتری برای پردیس اخذ شد که فعالیتی بسیار چشمگیر در فرصتی اندک بود.

پورمحمود با اشاره به فرایند پذیرش دانشجوی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: بیش از 360 داوطلب برای پذیرش در این مقطع ثبت‌نام کرده بودند که 191 نفر نمره قبولی کسب کرده و هم اکنون ترم تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

مسئول راه‌اندازی پردیس دانشگاه ارومیه، افزایش تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری از اولویت‌ها و ضرورت‌های کاری این پردیس عنوان کرد و گفت: با توجه به اساتید مجرب و امکانات و آزمایشگاه‌های پیشرفته موجود در دانشگاه ارومیه درصدد هستیم مجوز تعداد بیشتری از رشته‌ها را از وزارت علوم اخذ کرده تا بتوانیم داوطلبان زیادی را از استان آذربایجان غربی، استان‌های همسایه و همچنین کشورهای همجوار پذیرش کنیم.

وی با اشاره به طراحی برنامه‌های فرهنگی ویژه دانشجویان، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع بکار پردیس، ایجاد تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی برای سیاست گذاری‌های پردیس در نظر گرفته شده است که جزئیات آن بزودی اعلام می‌شود.

پورمحمود در خصوص شهریه‌های پرداختی توسط دانشجویان در این پردیس، گفت: میزان شهریه‌ با تصویب هیأت امناء دانشگاه اعمال می‌شود، البته برای تسهیل در پرداخت شهریه‌ها، تمهیداتی فراهم شده است که دانشجویان بتوانند شهریه خود را در دو قسط پرداخت کنند./س
برچسب ها: رشته ، دانشگاه ، ارومیه ، ارشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
arc
۲۳:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۲
چرا رشته ارشد معماری رو دانشگاه پردیس ارومیه نداره؟؟؟؟؟